L'Eglise Aristotelicienne Romaine The Roman and Aristotelic Church Index du Forum L'Eglise Aristotelicienne Romaine The Roman and Aristotelic Church
Forum RP de l'Eglise Aristotelicienne du jeu en ligne RR
Forum RP for the Aristotelic Church of the RK online game

Lien fonctionnel : Le DogmeLien fonctionnel : Le Droit CanonLien fonctionnel : Le Réseau
Lien fonctionnel : Le ParcheminLien fonctionnel : Les Registres
 FAQFAQ   RechercherRechercher   Liste des MembresListe des Membres   Groupes d'utilisateursGroupes d'utilisateurs   S'enregistrerS'enregistrer 
 ProfilProfil   Se connecter pour vérifier ses messages privésSe connecter pour vérifier ses messages privés   ConnexionConnexion 

Dutch Church meets the Dutch Council (Floryk I)
Aller à la page Précédente  1, 2, 3

Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    L'Eglise Aristotelicienne Romaine The Roman and Aristotelic Church Index du Forum -> L'Eglise du Saint Empire - Die Kirche des Heiligen Römischen Reiches Deutscher Nation
Chiesa del SRING - Church of the SRING
Voir le sujet précédent :: Voir le sujet suivant  
Auteur Message
Miep

MessagePosté le: Ven Fév 09, 2018 8:57 pm    Sujet du message: Répondre en citant

Nog voor er verder gereageerd wordt komt een onbekende vrouw binnengelopen. Ze houdt een heel verhaal over Elequest, waarom de Primaat weer reageert, dan de "Bisschop" die zijn zegje doet. Ze houdt even haar mond dicht om na te denken, als ze de juiste woorden heeft gevonden begint ze te praten. "Mckennitt, de papieren (rp) die u laat zien zijn niet ondertekend en zijn niet eens helemaal geschreven (rp is niet afgerond)."

Dernière édition par Miep le Ven Fév 09, 2018 11:33 pm; édité 1 fois
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
hull
Cardinal
Cardinal

MessagePosté le: Ven Fév 09, 2018 11:27 pm    Sujet du message: Répondre en citant

"Although her clerical studies have been short, I fear that the faithful Miep is correct."

He turned to Estevan.

"As Primate, you have jurisdiction to decide for the vice-primacy, from its rules to its representative, and to whom might need confession or not. I give to you the weighted decision."
Roderick de Pirou

MessagePosté le: Sam Fév 10, 2018 3:03 pm    Sujet du message: Répondre en citant

Roderick follows the discussion with great interest. He keeps his mounth shut and let the other people talk. The intervention of his Eminence Hull was a little surprise. With pantience he waits for what is gonna happen next.

MessagePosté le: Mar Fév 13, 2018 9:40 pm    Sujet du message: Répondre en citant

Laat ons een korte samenvatting geven van onze gesprekken tot op heden:
De belangrijkste bron van zorgen voor de Raad op Kerkelijke gebied op vandaag betrof de zichtbaarheid. Hier heeft de leiding van de Kerk op vandaag al een aantal eerste stappen in genomen.
• Bij de aankondigingen van de Kerk werden de functies gepost. Een lijst van de diakens/priesters per parochie zal ook nog volgen. (Hiervoor wachten we nog tot na de verkiezingen, dewelke binnen een aantal dagen afgelopen zijn) Deze nu reeds plaatsen heeft dus weinig zin.
• Er werd een centraal bisschoppelijk meldpunt opgericht waar iedere gelovige alle vragen omtrent de beleving van het Aristotelische geloof kan stellen.
• Morgen op 14/02 zal er een misviering plaatsvinden in de Kathedraal waarna er nog op periodieke tijdstippen zullen volgen. De volledige raad is net als alle andere gelovigen uit Holland uitgenodigd op deze viering. Hopelijk zal de Raad talrijk aanwezig zijn.
Dit zijn slechts een aantal eerste stappen door de leiding van de Hollandse Kerk. Na afloop van deze gesprekken zal alles geavaleerd worden in Keulen waar alle Hollandse geestelijken nog andere ideeën voor verbetering kunnen opwerpen. Wordt vervolgt dus…

2e besproken punt was het biechtgebeuren te Utrecht; dit lijkt mij afgehandeld en in orde.

Het 3e onderwerp dat de Raad aankaartte betrof het concordaat, waar Arne een (voorlopig) antwoord op heeft gegeven. Op vandaag blijft de juridische zekerheid een probleempunt.

Het laatste onderwerp betrof de registers waar ook Arne reeds op geantwoord heeft. Van alle registers zijn de doopregisters de belangrijkste. Vanzelfsprekend is/zal Uw doop daar ook in vermeld staan.

De bisschop voor U heeft pas op 09/02/1466 vernomen dat zijn oorspronkelijke doop door de primaat Monseigneur Estevan niet erkend werd in zijn ogen. Hierop heb ik direct actie ondernomen en ben ik opnieuw gedoopt diezelfde dag nog in de Sint-Sjnoel Kapel van de familie Mason.

Zijn er los van het concordaat nog andere kwesties dewelke de Raad wenst te bespreken?
Wij hadden graag met alle geestelijken uit Holland een gesprek begonnen over de besproken zaken uit deze vergadering.
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Miep

MessagePosté le: Ven Fév 16, 2018 9:25 pm    Sujet du message: Répondre en citant

"Ik ben verheugd te horen dat er actie ondernomen wordt. Het meldpunt heb ik inderdaad ook gezien ja. De mis is reeds gestart en ik heb zelf alle inwoners geschreven en uitgenodigd hiervoor. Jammer dat behalve er maar weinig raadsleden, ook maar weinig leden van de kerk aanwezig zijn. Die zijn ook allen aangeschreven.

Of het inderdaad nu goed opgelost is in Utrecht heb ik weinig weet van. Ik heb Leiden nog nooit verlaten, maar ik zal even navraag gaan doen of het nu goed loopt.

Over het juridische gedeelte, meer te noemen het huwelijk heb ik navraag over gedaan in de Raadszaal. Het zit zo dat de raad het burgerhuwelijk* dusver heeft erkent omdat er in het verleden problemen op zijn gedoken met stemmingen.
Ariana vertelde me het volgende hierover:
De Heraldiek erkent ook IG huwelijken (zonder priester, maar ook met priester) zodat de Hollandse wet beter toepasbaar is. Door het erkennen van die huwelijken is het mogelijk dat mensen in de raad niet voor hun echtgeno(o)t(e) gaan stemmen. Als dat niet het geval is, dan kan bijvoorbeeld persoon X die enkel IG getrouwd is met persoon Y alsnog stemmen ten voordele van persoon Y, want dan is er, volgens de Kerk dan toch, geen verwantschap of familieband.
Soms zal dat niet erg zijn, maar soms kan die ene stem het verschil maken.

Het is dus een keuze tussen twee kwade in deze kwestie. En de Raad heeft het burgerhuwelijk toen gekozen. En er is voor beide iets te zeggen natuurlijk."

*Zo wordt het in Holland gezien.
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    L'Eglise Aristotelicienne Romaine The Roman and Aristotelic Church Index du Forum -> L'Eglise du Saint Empire - Die Kirche des Heiligen Römischen Reiches Deutscher Nation
Chiesa del SRING - Church of the SRING
Toutes les heures sont au format GMT + 2 Heures
Aller à la page Précédente  1, 2, 3
Page 3 sur 3

Sauter vers: