L'Eglise Aristotelicienne Romaine The Roman and Aristotelic Church Index du Forum L'Eglise Aristotelicienne Romaine The Roman and Aristotelic Church
Forum RP de l'Eglise Aristotelicienne du jeu en ligne RR
Forum RP for the Aristotelic Church of the RK online game
 
Lien fonctionnel : Le DogmeLien fonctionnel : Le Droit Canon
 FAQFAQ   RechercherRechercher   Liste des MembresListe des Membres   Groupes d'utilisateursGroupes d'utilisateurs   S'enregistrerS'enregistrer 
 ProfilProfil   Se connecter pour vérifier ses messages privésSe connecter pour vérifier ses messages privés   ConnexionConnexion 

[Dogma] SE - LC - Chapter 8

 
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    L'Eglise Aristotelicienne Romaine The Roman and Aristotelic Church Index du Forum -> La Bibliothèque Romaine - The Roman Library - Die Römische Bibliothek - La Biblioteca Romana -> Archive of the Vatican Library
Voir le sujet précédent :: Voir le sujet suivant  
Auteur Message
Kalixtus
Cardinal
Cardinal


Inscrit le: 24 Fév 2013
Messages: 12721
Localisation: Roma, Palazzo Doria-Pamphilj

MessagePosté le: Dim Sep 23, 2018 1:43 am    Sujet du message: [Dogma] SE - LC - Chapter 8 Répondre en citant

Citation:



Kapitel VIII

Då, mina barn, upplyste Christos oss! Hans ord förblir inristade i mitt minne.

"Mina vänner", sa han, "missförstå inte! De som inte lever i den vänskap Aristotle lärt oss kommer att brinna i Gehennas tusen eldar. De som ger efter för syndens frestelser, de som inte känner till dygderna, de kommer att sluta i helvetets eldar. De som ger efter för syndens honungslena stämma, som fängslas av dess tal, dessa kommer att följa den i mörkret. De som slutligen avsäger sig Guds och sina medmänniskors kärlek, som tar sin tillflykt till sin egen själviskhet, dessa kommer att sluta i helvetets fördärv. Akta er, bröder och systrar, var omsorgsfulla och försiktiga! Ty ingen vet vilken dag profetian slår in. Ingen vet vilken dag som är tidens slut."

Vi lyssnade uppmärksamt på vad han sa, med känslan av att denna dag var avgörande för våra framtida liv. Och de nio andra som hade gått emellan stod med öppna munnar, förbluffade över att höra så mycket sanning och riktighet från en sådan människa.

Christos började på nytt: "Ni vill ansluta er till mig? Då måste ni hysa kärlek i era hjärtan och följa mig, ge mig lite av er tid och era varor. Å andra sidan, om ni väljer att viga era liv åt att visa andra kyrkans väg, då måste ni snarare prioritera Gud och ta avstånd från era varor, ert arbete, era verktyg och ta farväl av era familjer... Föredra enkelhet och undervisning framför de rikas prydnader och vackra grannlåt. Ty vårt uppdrag kommer att kräva att vi ger upp vår egen nytta till förmån för allmänhetens nytta, i utbyte får ni renhet bland Guds barn."

Därefter fortsatte han: "Om er familj inte förstår ert val, be då för dem, ty då är de ej mottagliga för Guds budskap. Om någon stoppar er och försöker börja bråka med er, bli inte vred på honom, be för honom, ty han är ej mottaglig för Guds budskap. Om era vänner avhåller er, ta då dem med er, så att de också kan finna Guds budskap.

Vägen kommer att vara lång och tröttsam, ojämna vägar, avlägsen horisont, starkt lutande backar, men solen ovanför kommer att vägleda våra steg. Vi kommer att råka ut för problem, bråka, hysa vrede, passioner och tvekan, men kärlek kommer att binda oss samman och Gud själv kommer att stödja oss.

Om du vill leva ensam, gå vart du än önskar, om du vill äta och resonera som du själv vill, då hindrar ingenting dig. Men om någon slår dig och du faller, då kommer där inte att vara någon som kan hjälpa dig.

Om du vill leva i gruppen, i dina vänners och massans kärlek, om du vill dela ditt bröd med dina vänner, följa dina bröder och systrar, kom då och följ mig. Då kommer en broder att stanna och hjälpa dig om du faller på vägen."

Och vi, hans vänner, lyssnade och godkände Christos. Vi var från och med nu tolv som följde honom. De sex kvinnorna hette Calandra, Adonia, Helene, Kyrène, Ophelia och Uriana. de sex männen var Daju, Thanos, Paulos, Nikolos, Titus, och Samoht, er tjänare.

_________________
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Jolieen



Inscrit le: 28 Mai 2018
Messages: 3052

MessagePosté le: Dim Sep 23, 2018 1:44 am    Sujet du message: Répondre en citant

Arrow Origin http://rome.lesroyaumes.com/viewtopic.php?t=193
_________________

Cardinal-Deacon of the British Isles -Bishop In Partibus of Lamia - Prefect to the Villa of St.Loyat - Expert to the pontificial collages of Heraldry - Assessor to the Developing Churches
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Montrer les messages depuis:   
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    L'Eglise Aristotelicienne Romaine The Roman and Aristotelic Church Index du Forum -> La Bibliothèque Romaine - The Roman Library - Die Römische Bibliothek - La Biblioteca Romana -> Archive of the Vatican Library Toutes les heures sont au format GMT + 2 Heures
Page 1 sur 1

 
Sauter vers:  
Vous ne pouvez pas poster de nouveaux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas éditer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas supprimer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas voter dans les sondages de ce forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Traduction par : phpBB-fr.com