L'Eglise Aristotelicienne Romaine The Roman and Aristotelic Church Index du Forum L'Eglise Aristotelicienne Romaine The Roman and Aristotelic Church
Forum RP de l'Eglise Aristotelicienne du jeu en ligne RR
Forum RP for the Aristotelic Church of the RK online game
 
Lien fonctionnel : Le DogmeLien fonctionnel : Le Droit Canon
 FAQFAQ   RechercherRechercher   Liste des MembresListe des Membres   Groupes d'utilisateursGroupes d'utilisateurs   S'enregistrerS'enregistrer 
 ProfilProfil   Se connecter pour vérifier ses messages privésSe connecter pour vérifier ses messages privés   ConnexionConnexion 

Office of the Prefect / Bureau du Préfet
Aller à la page Précédente  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Suivante
 
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    L'Eglise Aristotelicienne Romaine The Roman and Aristotelic Church Index du Forum -> Prefecture for Aristotelian Teaching
Voir le sujet précédent :: Voir le sujet suivant  
Auteur Message
NReis



Inscrit le: 16 Mai 2012
Messages: 2658
Localisation: Chaves - Kingdom of Portugal

MessagePosté le: Mar Juin 12, 2018 9:13 pm    Sujet du message: Répondre en citant

Merci pour vos corrections. La liste a été mis à jour avec elles. Je pense que tout va bien maintenant. Merci beaucoup! Smile
_________________
His Excellency NReis Ribeiro de Sousa Coutinho | Archbishop of Braga | Vice-Primate of the Kingdom of Portugal | General Secretary of the Roman Registers | Writer of the Saint Office | Translator on Villa San Loyats



Diploma Curso Professoral
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Svevo



Inscrit le: 03 Avr 2016
Messages: 1987

MessagePosté le: Dim Juil 22, 2018 6:04 pm    Sujet du message: Répondre en citant

Absent until 19 August
_________________
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Monderakalbarrasin



Inscrit le: 28 Avr 2016
Messages: 1094
Localisation: Monzón

MessagePosté le: Dim Oct 14, 2018 12:14 am    Sujet du message: Répondre en citant

Good morning Brother, I present myself to you attentive to your letter and the situation is as follows:


You have to say that the AEH has without saying who is the rector although the professed have already voted twice in favor of Gasper2011, Regent of the Archidicesis de Osma, Professor of the Seminary, Priest of Aranda de Duero. Very active and hardworking person.
It's been more than a year since the Seminary was closed, and that hurts how you will understand the Holy Roman Aristotle Church.
What is needed is to open and put into operation the Fray Tanys Seminar
We need your approval, many enrolled students are getting together to study.

Due to this situation, the seminar has been inactive for months and removing the right to continue studying. I have already decided to resign as an auxiliary teacher while this type of attitude of an assembly that does little for our faith continues to act.
_________________
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Envoyer un e-mail
Svevo



Inscrit le: 03 Avr 2016
Messages: 1987

MessagePosté le: Dim Oct 14, 2018 11:13 am    Sujet du message: Répondre en citant

What role do you currently play in the seminar?
_________________
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Monderakalbarrasin



Inscrit le: 28 Avr 2016
Messages: 1094
Localisation: Monzón

MessagePosté le: Dim Oct 14, 2018 12:39 pm    Sujet du message: Répondre en citant

My role is that of advanced student, with courses in theology, church hierarchy and my last course was that of Profesoral, which had given me just to start teaching, I had a student in charge just before we ran out of rector fulfill your cycle. Also as a student I continued studying the Inquisitorial International course with Sister Estrella Luna and now the exorcism course with His Eminence Hull, to be active in my studies.
_________________
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Envoyer un e-mail
Svevo



Inscrit le: 03 Avr 2016
Messages: 1987

MessagePosté le: Lun Oct 15, 2018 12:13 am    Sujet du message: Répondre en citant

He answered:

Without problems we can solve the situation, but let's go calmly so as not to make mistakes.
Is the last Dean Isabella_fontana no longer there?

_________________
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Monderakalbarrasin



Inscrit le: 28 Avr 2016
Messages: 1094
Localisation: Monzón

MessagePosté le: Lun Oct 15, 2018 12:32 am    Sujet du message: Répondre en citant

This is Brother, Mother Isabella was the last rector in charge, the problem originated in that she was appointed by Nreis, she took office as scheduled, for the two months she had to act, according to the statute of the seminary, but she went from time and had more than four, she for her hard work did not realize that she had to call elections after the first period and the AEH, according to them she did it in bad faith, and we know that it is not, elections were called twice and by regulation and by monitoring of Nreis, only the active professors and holders could vote, that is, Gasper2011, the same Isabella and Nicolino, and the three votes went to Gasper2011, among the candidates was the only one who had the experience and the courses teacher for a position as rector, but the AEH does not accept Gasper, it is for an accusation that Gasper made to Serrael some time ago for making deals with reformers, I think that said accusation is in the corresponding offices, since then the AEH denies the work to the rector-elect, even the faithful who never set foot in the seminary have been taken to take away votes, luckily Nreis himself put his hand on that issue and indicated who was eligible to be elected and who to vote, and in that Second vote won by the three votes already mentioned, Isabella, Gasper, Nicolino. You can see these votes in the pro-life cloisters
_________________
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Envoyer un e-mail
Svevo



Inscrit le: 03 Avr 2016
Messages: 1987

MessagePosté le: Lun Oct 15, 2018 12:41 am    Sujet du message: Répondre en citant

Yes, I saw the vote. Now I will call all the professors to compare myself with them.
First of all I have to find the status of the seminar in order to understand well for the appointment of the Dean
_________________
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Monderakalbarrasin



Inscrit le: 28 Avr 2016
Messages: 1094
Localisation: Monzón

MessagePosté le: Lun Oct 15, 2018 12:56 am    Sujet du message: Répondre en citant

This is brother, I just saw your list of the call, and ratified, only Isabella, Gasper and Nicolino remain active. We only want the seminar to be reactivated and continue working, and that personal misgivings have nothing to interfere with in such an important institution. May faith and virtue be guided by Brother Svevo to reach a solution that is good for all.

Available.
_________________
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Envoyer un e-mail
Beatrix_algrave



Inscrit le: 27 Avr 2013
Messages: 1633
Localisation: Braga - Porto - Portugal

MessagePosté le: Sam Oct 27, 2018 4:06 pm    Sujet du message: Répondre en citant

Citation:


Liste des professeurs actifs du Seminário Menor de Viana do Castelo:

Recteur: Professeur titulaire Beatrix Algrave Nunes Henriques (beatrix_algrave)


Professeurs:

- Professeur titulaire Palladio de Monforte (Palladio) - validé

- Professeur Eduardo Próspero (Eduardo) - validé

- Professeur Antonio Nicollielo (Nicollielo) - validé

- Professeur Carlos de Carvalho (Carloseak) - validé

- Professeur stagiaire Ezzio Audittore Di Fiori Borgia (Ezio_audittore) - validé


- Professeur stagiaire Adonnis Ferreira Queirós de Silva e Sagres (Addonis) - validé


- Professeur stagiaire Lyssah Ferreira de Queirós de Silva e Sagres (Lyssah) -validé


Fait à Rome, 26 Octobre, MCDLXVI Année de Grâce


Beatrix Algrave Nunes Henriques

Recteur du Seminário Menor de Viana do Castelo







Citation:


Composição do Corpo Docente:

Reitora: Profª. Catedrática Beatrix Algrave Nunes Henriques (beatrix_algrave) - Catequese, Primário e Professoral
Currículo - Catequese, Curso Primário e Curso Professoral no Seminário Menor de Viana do Castelo

Professores:

- Professor Catedrático Palladio de Monforte (Palladio) - Primário e Professoral
Currículo - Curso Primário e Curso Professoral no Seminário Menor de Viana do Castelo

- Professor Eduardo Próspero (Eduardo) - Primário
Currículo - Curso Primário e Curso Professoral no Seminário Menor de Viana do Castelo, Curso de Procurador no Roman International Inquisitorial Seminar e Curso de Inquisidor no Roman International Inquisitorial Seminar.

- Professor Antonio Nicollielo (Nicollielo)
Currículo - Catequese, Curso Primário e Curso Professoral no Seminário Menor de Viana do Castelo.

- Professor Carlos de Carvalho (Carloseak)
Teologia Aristotélica pelo Seminário Menor de Viana do Castelo; Curso Professoral do Seminário Menor de Viana do Castelo

- Professor Estagiário Ezzio Audittore Di Fiori Borgia (Ezio_audittore) - Primário
Currículo - Curso Primário e Curso Professoral no Seminário Menor de Viana do Castelo

- Professor Estagiário Adonnis Ferreira Queirós de Silva e Sagres (Addonis)
Currículo - Teologia Básica, Curso Noviciado e Curso Professoral no Seminário Menor de Viana do Castelo
Justiça Ordinária pelo Seminário Inquisitorial Internacional de Roma
Justiça Extraordinária pelo Seminário Inquisitorial Internacional de Roma
Curso de Guarda Episcopal na Abadia Cistercense de Fornovo.

- Professora Estagiária Lyssah Ferreira de Queirós de Silva e Sagres (Lyssah)
Noviciado, Teologia Básica e Curso Professoral pelo Seminário Menor de Viana do Castelo


Redigido em Roma a 26 de outubro do Ano da Graça MCDLXVI do Nosso Senhor


Pela Reitoria,

Beatrix Algrave Nunes Henriques
Reitora do Seminário Menor de Viana do Castelo



_________________
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Visiter le site web de l'utilisateur
Svevo



Inscrit le: 03 Avr 2016
Messages: 1987

MessagePosté le: Dim Oct 28, 2018 12:27 am    Sujet du message: Répondre en citant

Dearest beloved. I gave access to the new professors and updated the list.
I ask you for another information

Which courses are available in your seminar?
I have: Basic Theology, Intermedite Theology, Licence, Novitiate, Professorat

_________________
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Beatrix_algrave



Inscrit le: 27 Avr 2013
Messages: 1633
Localisation: Braga - Porto - Portugal

MessagePosté le: Mar Nov 06, 2018 6:34 pm    Sujet du message: Répondre en citant

- We currently have Basic Theology, Intermedite Theology, Novitiate and Professorat
_________________
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Visiter le site web de l'utilisateur
Svevo



Inscrit le: 03 Avr 2016
Messages: 1987

MessagePosté le: Mar Nov 06, 2018 7:25 pm    Sujet du message: Répondre en citant

Good.
Last question: does your seminar have a charter?

_________________
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
kiriell



Inscrit le: 28 Avr 2019
Messages: 1

MessagePosté le: Dim Avr 28, 2019 10:56 am    Sujet du message: Répondre en citant

Bonjour, je suis le père kiriell de la rose noire, curé de la paroisse de Chinon en Touraine, où j'effectue mon second mandat en la collégiale du village où les paroissiens m'ont plébiscités.

J'ai à présent des demandes de plus en plus nombreuses pour donner le sacrement au baptême et prochainement pour un mariage, cela dit, je souhaite savoir si j'en ai l'autorisation par ma seule nomination suite aux prières des paroissiens et ainsi, si je devais m'octroyer ce droit, si un acte officiel portant le sceau de diacre me permettrais de faire mettre à jour les archives afin qu'une trace soit conservée en vue d'une utilisation postérieur par les personnes concernées.

En clair, je suis baptisé et apparaît à ce titre sur les registres, je suis marié, mais par contre, là, mon mariage lui n’apparaît pas.

Je suis curé de ma paroisse à Chinon mais ne suis pas de la voie majeure de l'église bien que j'ai déjà bien avancé mes études que je terminerais sans doute cette année et donne confesse au titre de curé à nos paroissiens.

Donc :

Ais je le droit de faire des sacrements au baptême et mariages
si non, comment puis je faire pour devenir clerc ou prêtre et en obtenir ainsi la possibilité afin que mes paroissiens n'aient pas à l'avenir de soucis de reconnaissance de leur actes.
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Svevo



Inscrit le: 03 Avr 2016
Messages: 1987

MessagePosté le: Dim Avr 28, 2019 9:57 pm    Sujet du message: Répondre en citant

Dear one, I don't think this is the right office. Write to PieII that it is the Cardinal who is in charge of the Francophone areas
_________________
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Montrer les messages depuis:   
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    L'Eglise Aristotelicienne Romaine The Roman and Aristotelic Church Index du Forum -> Prefecture for Aristotelian Teaching Toutes les heures sont au format GMT + 2 Heures
Aller à la page Précédente  1, 2, 3 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14  Suivante
Page 10 sur 14

 
Sauter vers:  
Vous ne pouvez pas poster de nouveaux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas éditer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas supprimer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas voter dans les sondages de ce forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Traduction par : phpBB-fr.com