L'Eglise Aristotelicienne Romaine The Roman and Aristotelic Church Index du Forum L'Eglise Aristotelicienne Romaine The Roman and Aristotelic Church
Forum RP de l'Eglise Aristotelicienne du jeu en ligne RR
Forum RP for the Aristotelic Church of the RK online game
 
Lien fonctionnel : Le DogmeLien fonctionnel : Le Droit Canon
 FAQFAQ   RechercherRechercher   Liste des MembresListe des Membres   Groupes d'utilisateursGroupes d'utilisateurs   S'enregistrerS'enregistrer 
 ProfilProfil   Se connecter pour vérifier ses messages privésSe connecter pour vérifier ses messages privés   ConnexionConnexion 

[RP] Noble ceremony 10th february 1467
Aller à la page Précédente  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 15, 16, 17  Suivante
 
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    L'Eglise Aristotelicienne Romaine The Roman and Aristotelic Church Index du Forum -> Basilique Saint Titus - St.Titus Basilica - Sankt-Titus-Basilika - La Basilica di San Tito
Voir le sujet précédent :: Voir le sujet suivant  
Auteur Message
Macbeth_Moray



Inscrit le: 21 Oct 2015
Messages: 35
Localisation: Schaffhausen RK

MessagePosté le: Dim Mar 03, 2019 2:22 pm    Sujet du message: Répondre en citant

From the far north came the Count and Hochmeister, Duke and Landmeister of Prussia to pay his respects to the new Pope. The Hochmeister was guided from meeting to meeting, from ceremony to ceremony. There was hardly time for rest nor to look at miracles from Rome. In addition, his bailiff of Corciano had a thousand questions and documents for the count.

I, Ritter Macbeth Moray, Count of Corciano, swear on the Holy Scriptures to faithfully serve, with faith, loyalty and obedience, Sixtus, Sovereign Pontiff of the Holy Aristotelian and Roman Church, as well as all his legitimate successors to come, I promise to bring fidelity, counsel, all the help I could give them, sacrificing my own interest or comfort for the glory of the Church of God on earth, may the Most High help and inspire me in this task.
_________________
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Pere_Setzefonts
Cardinal
Cardinal


Inscrit le: 15 Déc 2017
Messages: 498
Localisation: Arquebisbe de l'Arquidiòcesi Metropolitana de Tarragona

MessagePosté le: Sam Mar 09, 2019 9:19 pm    Sujet du message: Répondre en citant

Le jeune monseigneur se prépare à jurer devant sa très humble sainteté. Avec une voix brisée d'émotion, il essayé de ne pas oublier les mots.

Moi, Pere Setzefonts et d'Entença, Barón Palatin de Saint-Jean de Latran, Baró d'Entença, Cavaller d'Osona et Arquebisbe de l'Arquidiócesi Metropolitana de Tarragona,

Jure sur les Saintes-Écritures de servir fidèlement, avec foi, loyauté et obéissance, Sixte, Souverain Pontife de la Sainte Église Aristotélicienne et Romaine, ainsi que tous ses légitimes successeurs à venir. Je promets d'apporter fidélité, conseil, ainsi que toute l'aide que je serais en mesure de leur donner, sacrifiant mon propre intérêt ou confort au profit de la gloire de l’Église de Dieu sur Terre. Puisse le Très-Haut m'aider et m'inspirer dans cette tâche.

_________________

Monsenyor Pere Setzefonts i D'Entença
Cardenal diaca de Sant Posseidó de Montserrat, Arquebisbe de l'Arquidiòcesi Metropolitana de Tarragona, Mossèn de Vic, Membre de l'AEH, Baró Palatí de Sant Joan de Latran, Baró d'Entença, Cavaller del Comtat d'Osona, Senyor de la Coca de Sucre
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Sixtus
Pape
Pape


Inscrit le: 03 Juil 2014
Messages: 3984
Localisation: Sur les rives du Tibre

MessagePosté le: Dim Mar 10, 2019 4:05 pm    Sujet du message: Répondre en citant

We do accept your oath and thank you for your unwavering loyalty.
_________________

Eskerrik asko Iñési sinaduragatik
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Estrella.Luna
Cardinal
Cardinal


Inscrit le: 16 Juin 2016
Messages: 2119

MessagePosté le: Dim Mar 10, 2019 10:58 pm    Sujet du message: Répondre en citant

Estrella smiled at the pope then spoke again. Some nobles were still expected among the announced, but they could come forward and speak for the rest of the ceremony if they desired. It would not be correct to keep others waiting. The herald officer raised her voice and called those among pontifical nobles whom the pope wished to reward.


I invite to come forward the following nobles :

Ariana Anthea Von Frayner-Del Casalièr,
Arnarion de Valyria-Borgia,
Attanasio Borgia, duc de Camerino,
Ellesya de la Louveterie,
Endymion d'Abbadie,
Estevan de Mortelane,
Fenice Maria Helena Deversi-Aslan Borgia,
Hull de Northshire,
Neocor de Bellengo,
Rodrigo Manzanarez,
Tibère de Plantagenest.

Each of you is invited to raise the index and middle fingers of the right hand in honour of Aristotle and Christos, our two prophets, and place the left hand on the Book of Virtues. Then, repeat after me:

"I swear on the Holy Scriptures to faithfully serve, with faith, loyalty and obedience, Sixtus, Sovereign Pontiff of the Holy Aristotelian and Roman Church, as well as all his legitimate successors to come, I promise to bring fidelity, counsel, all the help I could give them, sacrificing my own interest or comfort for the glory of the Church of God on earth, may the Most High help and inspire me in this task."



Code:
Je jure sur les Saintes-Écritures de servir fidèlement, avec foi, loyauté et obéissance, Sixte, Souverain Pontife de la Sainte Église Aristotélicienne et Romaine, ainsi que tous ses légitimes successeurs à venir. Je promets d'apporter fidélité, conseil, ainsi que toute l'aide que je serais en mesure de leur donner, sacrifiant mon propre intérêt ou confort au profit de la gloire de l’Église de Dieu sur Terre. Puisse le Très-Haut m'aider et m'inspirer dans cette tâche.

_________________


Dernière édition par Estrella.Luna le Lun Mar 11, 2019 11:38 am; édité 2 fois
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Fenice
Cardinal
Cardinal


Inscrit le: 19 Déc 2010
Messages: 11961

MessagePosté le: Dim Mar 10, 2019 11:21 pm    Sujet du message: Répondre en citant

Sentendo il proprio nome, il Cardinal Fenice avanzò con passo sicuro e appoggiando la mano sinistra sul Libro delle Virtù alzò la destra con l'indice e il medio sollevati e proferì il giuramento.

Giuro sulle Sacre Scritture di servire fedelmente, con fede, lealtà e obbedienza, Sisto, Sovrano Pontefice della Santa Chiesa Aristotelica e Romana, nonché tutti i suoi legittimi successori a venire, prometto di portare fedeltà, consiglio, tutto l'aiuto che potrei dare loro, sacrificando il mio interesse o benessere per la gloria della Chiesa di Dio sulla terra. Che l'Altissimo mi aiuti e mi ispiri in questo compito.

*****

Hearing her name, Cardinal Fenice advanced with confidence and resting her left hand on the Book of Virtues, she raised her right hand with her index and middle finger raised and took the oath.

I swear on the Holy Scriptures to faithfully serve, with faith, loyalty and obedience, Sixtus, Sovereign Pontiff of the Holy Aristotelian and Roman Church, as well as all his legitimate successors to come, I promise to bring fidelity, counsel, all the help I could give them, sacrificing my own interest or comfort for the glory of the Church of God on earth. May the Most High help and inspire me in this task.
_________________
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
ArianaAnthea Del Casalièr
Mme pipi de Rome - Rome's Restroom Miss


Inscrit le: 06 Juil 2011
Messages: 4868

MessagePosté le: Lun Mar 11, 2019 9:28 am    Sujet du message: Répondre en citant

En entendant son nom, elle avisa son époux, lui sourit, posa doucement une main sur la tête des enfants et leur fit signe de son index sur sa bouche qu'ils ne devraient faire aucun bruit, puis prenant sa canne elle s'avança. Arrivée à la hauteur des autres appelés, elle leva l'index et le majeur de la main droite puis déposa légèrement son autre main sur le Livre Saint. Là, elle débuta d'une voix claire...

Moi, Ariana Von Frayner-Del Casalièr, je jure sur les Saintes-Écritures de servir fidèlement, avec foi, loyauté et obéissance, Sixte, Souverain Pontife de la Sainte Église Aristotélicienne et Romaine, ainsi que tous ses légitimes successeurs à venir. Je promets d'apporter fidélité, conseil, ainsi que toute l'aide que je serais en mesure de leur donner, sacrifiant mon propre intérêt ou confort au profit de la gloire de l’Église de Dieu sur Terre. Puisse le Très-Haut m'aider et m'inspirer dans cette tâche.

***

On hearing her name, she noticed her husband, smiled at him, gently put a hand on the children's heads, and motioned them with her index finger over her mouth that they should not make any noise, then taking her cane she stepped forward. Arrived at the height of the other called, she raised the index finger and middle finger of the right hand and then placed her other hand slightly on the Holy Book. There she started in a clear voice ...


I, Ariana Von Frayner-Del Casalièr, I swear on the Holy Scriptures to faithfully serve, with faith, loyalty and obedience, Sixtus, Sovereign Pontiff of the Holy Aristotelian and Roman Church, as well as all his legitimate successors to come, I promise to bring fidelity, counsel, all the help I could give them, sacrificing my own interest or comfort for the glory of the Church of God on earth, may the Most High help and inspire me in this task.

_________________
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
estevan



Inscrit le: 01 Oct 2016
Messages: 6297
Localisation: Cardinal Chancelier de la Sainte Inquisition / Janitor of Curia / Concierge de la curie

MessagePosté le: Lun Mar 11, 2019 12:15 pm    Sujet du message: Répondre en citant

Son nom avait été appelé et le Duc de Pérousse s'avança après les 1er qui s'étaient avancés pour prêter allegeance au Pape.

Me Estevan de Mortelane, I swear on the Holy Scriptures to faithfully serve, with faith, loyalty and obedience, Sixtus, Sovereign Pontiff of the Holy Aristotelian and Roman Church, as well as all his legitimate successors to come, I promise to bring fidelity, counsel, all the help I could give them, sacrificing my own interest or comfort for the glory of the Church of God on earth, may the Most High help and inspire me in this task.

[hrp] sorry i'm in travel i don't make good RP as all time. Thank you to your comprehension.[/hrp]
_________________
"I am painful but I assume" & " Je suis pénible mais j'assume"
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Attanasio
Cardinal
Cardinal


Inscrit le: 16 Fév 2012
Messages: 3474

MessagePosté le: Lun Mar 11, 2019 12:52 pm    Sujet du message: Répondre en citant

Sentito il proprio nome il Cardinal Attanasio si fece avanti e posta la sua mano sul Libro delle Virtù fece il suo giuramento

Giuro sulle Sacre Scritture di servire fedelmente, con fede, lealtà e obbedienza, Sisto, Sovrano Pontefice della Santa Chiesa Aristotelica e Romana, nonché tutti i suoi legittimi successori a venire, prometto di portare fedeltà, consiglio, tutto l'aiuto che potrei dare loro, sacrificando il mio interesse o benessere per la gloria della Chiesa di Dio sulla terra. Che l'Altissimo mi aiuti e mi ispiri in questo compito.

________________________________________

Upon hearing his name, Cardinal Attanasio stepped forward and placed his hand on the Book of Virtues, taking his oath

I swear on the Holy Scriptures to faithfully serve, with faith, loyalty and obedience, Sixtus, Sovereign Pontiff of the Holy Aristotelian and Roman Church, as well as all his legitimate successors to come, I promise to bring fidelity, counsel, all the help I could give them, sacrificing my own interest or comfort for the glory of the Church of God on earth. May the Most High help and inspire me in this task.
_________________
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
hull
Cardinal
Cardinal


Inscrit le: 11 Mai 2009
Messages: 9180
Localisation: Dans les Cieux

MessagePosté le: Lun Mar 11, 2019 9:06 pm    Sujet du message: Répondre en citant

Being called, the Cardinal came forward and also did the oath. He raised his index and middle finger as instructed by tradition, and placed his left hand on the Book of Virtues.

"I swear on the Holy Scriptures to faithfully serve, with faith, loyalty and obedience, Sixtus, Sovereign Pontiff of the Holy Aristotelian and Roman Church, as well as all his legitimate successors to come, I promise to bring fidelity, counsel, all the help I could give them, sacrificing my own interest or comfort for the glory of the Church of God on earth, may the Most High help and inspire me in this task."

He looked at Sixtus' face and... smiled. He was done in all aspects.
_________________
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Endymion



Inscrit le: 13 Juil 2011
Messages: 6623
Localisation: Auch ou Rome

MessagePosté le: Lun Mar 11, 2019 10:29 pm    Sujet du message: Répondre en citant

Le cardinal d'Abbadie entendit son nom parmi les derniers appelés et se rendit donc, suivant les autres impétrants, devant le Saint Père. Quand vint son tour il s'agenouilla, leva les deux doigts demandés, puis posa sa main gauche sur un exemplaire du Livre des Vertus en disant, d'un ton solennel,
Je jure sur les Saintes-Écritures de servir fidèlement, avec foi, loyauté et obéissance, Sixte, Souverain Pontife de la Sainte Église Aristotélicienne et Romaine, ainsi que tous ses légitimes successeurs à venir. Je promets d'apporter fidélité, conseil, ainsi que toute l'aide que je serais en mesure de leur donner, sacrifiant mon propre intérêt ou confort au profit de la gloire de l’Église de Dieu sur Terre. Puisse le Très-Haut m'aider et m'inspirer dans cette tâche.
_________________
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Arnarion
Cardinal
Cardinal


Inscrit le: 11 Fév 2015
Messages: 5974
Localisation: Marche d'Ancône

MessagePosté le: Lun Mar 11, 2019 10:55 pm    Sujet du message: Répondre en citant

The same as all cardinals.

I swear on the Holy Scriptures to faithfully serve, with faith, loyalty and obedience, Sixtus, Sovereign Pontiff of the Holy Aristotelian and Roman Church, as well as all his legitimate successors to come, I promise to bring fidelity, counsel, all the help I could give them, sacrificing my own interest or comfort for the glory of the Church of God on earth. May the Most High help and inspire me in this task.
_________________
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Rodrigomanzanarez
Cardinal
Cardinal


Inscrit le: 25 Mai 2014
Messages: 3295

MessagePosté le: Mer Mar 13, 2019 10:19 pm    Sujet du message: Répondre en citant

When i hear my name i speak clearly and honestly:

Me, Rodrigo Manzanarez, swear on the Holy Scriptures to faithfully serve, with faith, loyalty and obedience, Sixtus, Sovereign Pontiff of the Holy Aristotelian and Roman Church, as well as all his legitimate successors to come, I promise to bring fidelity, counsel, all the help I could give them, sacrificing my own interest or comfort for the glory of the Church of God on earth. May the Most High help and inspire me in this task.
_________________
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Ellesya



Inscrit le: 29 Sep 2008
Messages: 1410
Localisation: Dieu seul sait où.

MessagePosté le: Jeu Mar 14, 2019 10:50 pm    Sujet du message: Répondre en citant

Comme bien d’autres avant elle durant cette cérémonie, le chevalier s’avança et fit les mêmes gestes que ses pairs. D’une voix claire, elle énonça :

Je jure sur les Saintes-Écritures de servir fidèlement, avec foi, loyauté et obéissance, Sixte, Souverain Pontife de la Sainte Église Aristotélicienne et Romaine, ainsi que tous ses légitimes successeurs à venir. Je promets d'apporter fidélité, conseil, ainsi que toute l'aide que je serais en mesure de leur donner, sacrifiant mon propre intérêt ou confort au profit de la gloire de l’Église de Dieu sur Terre. Puisse le Très-Haut m'aider et m'inspirer dans cette tâche.

Cela dit, elle porta ensuite sa main brièvement sur le médaillon cardinalice qui ne l’avait guère quitté depuis la fin de l’enfance et qui persistait contre son cœur, caché de tous.
_________________
Duchesse de Baschi, Comtesse de Cagli

[hrp : Hors français et allemand, les traductions viennent de Reverso.]
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé MSN Messenger
Rehael



Inscrit le: 16 Sep 2007
Messages: 13676
Localisation: Roma

MessagePosté le: Ven Mar 15, 2019 10:57 pm    Sujet du message: Répondre en citant

The Cardinal of Plantagenest came forward, raised index and middle finger, and placed his left hand on the Holy Book of Virtues.

I swear on the Holy Scriptures to faithfully serve, with faith, loyalty and obedience, Sixtus, Sovereign Pontiff of the Holy Aristotelian and Roman Church, as well as all his legitimate successors to come, I promise to bring fidelity, counsel, all the help I could give them, sacrificing my own interest or comfort for the glory of the Church of God on earth, may the Most High help and inspire me in this task.
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé MSN Messenger
neocor



Inscrit le: 16 Avr 2007
Messages: 2458
Localisation: Chambery

MessagePosté le: Sam Mar 16, 2019 4:31 pm    Sujet du message: Répondre en citant

Une voix douce avait réveillé le Saint homme qui lutta pour éviter ce subit bâillement qui semblait vouloir l'empêcher de faire son allégeance...

Je Neocor jure sur les Saintes-Écritures de servir fidèlement, avec foi, loyauté et obéissance, Sixte, Souverain Pontife de la Sainte Église Aristotélicienne et Romaine, ainsi que tous ses légitimes successeurs à venir. Je promets d'apporter fidélité, conseil, ainsi que toute l'aide que je serais en mesure de leur donner, sacrifiant mon propre intérêt ou confort au profit de la gloire de l’Église de Dieu sur Terre. Puisse le Très-Haut m'aider et m'inspirer dans cette tâche.
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Envoyer un e-mail MSN Messenger
Montrer les messages depuis:   
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    L'Eglise Aristotelicienne Romaine The Roman and Aristotelic Church Index du Forum -> Basilique Saint Titus - St.Titus Basilica - Sankt-Titus-Basilika - La Basilica di San Tito Toutes les heures sont au format GMT + 2 Heures
Aller à la page Précédente  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 15, 16, 17  Suivante
Page 11 sur 17

 
Sauter vers:  
Vous ne pouvez pas poster de nouveaux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas éditer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas supprimer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas voter dans les sondages de ce forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Traduction par : phpBB-fr.com