L'Eglise Aristotelicienne Romaine The Roman and Aristotelic Church Index du Forum L'Eglise Aristotelicienne Romaine The Roman and Aristotelic Church
Forum RP de l'Eglise Aristotelicienne du jeu en ligne RR
Forum RP for the Aristotelic Church of the RK online game
 
Lien fonctionnel : Le DogmeLien fonctionnel : Le Droit Canon
 FAQFAQ   RechercherRechercher   Liste des MembresListe des Membres   Groupes d'utilisateursGroupes d'utilisateurs   S'enregistrerS'enregistrer 
 ProfilProfil   Se connecter pour vérifier ses messages privésSe connecter pour vérifier ses messages privés   ConnexionConnexion 

Audiencia con SE Cardenal Arduino Della Escala

 
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    L'Eglise Aristotelicienne Romaine The Roman and Aristotelic Church Index du Forum -> La Curie Romaine – Curia Romana – Roman Curie
Voir le sujet précédent :: Voir le sujet suivant  
Auteur Message
Pere_Setzefonts
Cardinal
Cardinal


Inscrit le: 15 Déc 2017
Messages: 498
Localisation: Arquebisbe de l'Arquidiòcesi Metropolitana de Tarragona

MessagePosté le: Sam Mai 04, 2019 7:51 pm    Sujet du message: Audiencia con SE Cardenal Arduino Della Escala Répondre en citant

Portaven dies viatjant i encara que va ser un viatge còmode, era llarga la distància entre Catalunya i Roma. El cansament començava a notar-se quan el cotxer va avisar que en breu atravessarien la porta de la Ciutat de Roma.

El jove Arquebisbe Pere Setzefonts i d'Entença, Baró d'Entença i Cavaller d'Osona, lloctinent a de la Cort de Catalunya, no anava sol. Assegut al seu costat, conversant de tot i de res, del bé i del mal, de temes terrenals o de novetats en la Cort, hi havia Sa Majestat El Príncep de Catalunya.

En Pere sempre estava content de poder conversar amb ell. Aprenia molt i això li animava a prendre compromisos i tenia en ell un suport, potser per la falta que sentia de la desaparició de la majoria de membres de la seva família.

- Majestat, estem arribant. Més tard anirem a Saint Jean de Latrain d'on sóc Baró palatí, m'agradaria que poguéssiu visitar-ho. Us agradarà.

I així va ser que ja a la porta del Sacre Col·legi va demanar audiència:

- Em dic Pere Setzefonts i d'Entença, Arquebisbe de l'Arxidiòcesi Metropolitana de Tarragona, en el Principat de Catalunya. He estat cridat per SE el Cardenal Arduino Della Scala. Podeu anunciar-nos a mi i a Sa Majestat el Príncep Hairt I de Catalunya?- Va mirar al Príncep que se'l veia observant l'arquitectura del lloc.

______________________

Ils ont pris des journées de voyage et bien que ce fût un voyage confortable, la distance entre la Catalogne et Rome était longue. La fatigue a commencé à se faire sentir lorsque le cocher a annoncé qu’ils franchiraient bientôt la porte de la ville de Rome.

Le jeune archevêque Pere Setzefonts et Entença, le baron de Entença et Cavaller d'Osona, lieutenant de la Cort de Catalunya, n'étaient pas seuls. À côté de lui, Sa Majesté le Prince de Catalogne parlait de tout et de tout, du bien et du mal, des affaires terrestres ou des nouvelles à la Cour.

Pere était toujours heureux de pouvoir parler avec lui. Il a beaucoup appris, ce qui l'a encouragé à prendre des engagements et à compter sur un soutien, peut-être à cause du manque de sentiment de disparition de la plupart des membres de sa famille.

- Majesté, nous arrivons. Plus tard, nous irons à Saint Jean de Latrain où je suis le baron palatin, j'aimerais que vous visitiez. Vous l'aimerez

Et c'est ainsi qu'à la porte du Sacré Col·legi, il demanda à l'assistance:

- Je m'appelle Pere Setzefonts et Entença, archevêque de l'archidiocèse métropolitain de Tarragone, dans la Principauté de Catalogne. Le cardinal Arduino Della Scala m'a appellé. Pouvez-vous nous annoncer, à moi et à Sa Majesté le prince Hairt I de Catalogne?
Il regardà le prince alors qu'il observait l'architecture du lieu.
_________________

Monsenyor Pere Setzefonts i D'Entença
Cardenal diaca de Sant Posseidó de Montserrat, Arquebisbe de l'Arquidiòcesi Metropolitana de Tarragona, Mossèn de Vic, Membre de l'AEH, Baró Palatí de Sant Joan de Latran, Baró d'Entença, Cavaller del Comtat d'Osona, Senyor de la Coca de Sucre
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Hairt



Inscrit le: 22 Avr 2019
Messages: 25
Localisation: Puigcerdà, Principat de Catalunya

MessagePosté le: Sam Mai 04, 2019 9:15 pm    Sujet du message: Répondre en citant

Després de tan llarg viatge començava a dubtar que tots els camins portessin a Roma. El motiu que els portava allà era, almenys, noble. Per no dir de justícia.
I si s'havia de defensar al Lloctinent General del Principat, es faria davant de qui fos necessari.

L'arquitectura del lloc era magnífica, però tampoc no estaria de més obrir portes i finestres de tant en tant per dissipar l'olor de resclosit que s'instal·lava en alguna de les cambres i passadissos pels que havien transitat fins arribar al lloc on es reunirien amb la Cúria.

Esperava palplantat al costat del jove Pere, en silenci, a que algú els rebés. I mentre veien com el temps passava, els raigs de llum arrancaven brillants centelleigs de les ricament ornamentades vestidures que lluïa el monarca català, on destacaven la corona al cap, l'anell amb el segell reial a l'anular i el pesat mantell de vellut gules folrat d'erminis que queia de les espatlles on es subjectava amb l'ajuda de la Magna Creu al Mèrit del Principat.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

After such a long journey he began to doubt that all roads lead to Rome. The reason that bring them there was, at least, noble. If not a matter of justice.
And if the Lloctinent General del Princitat had to be defended, it would be done no matter who the accuser is.

The architecture of the place was magnificent, but it would not be too hard to open doors and windows from time to time to dissipate the smell of musty that was installed in some of the halls and corridors through which they walked to reach the room where they would meet with the Curia.

He waited patiently next to the young Pere, in silence, that someone received them. And as they watched the time passing, the rays of light were pulling out sparkles from the rich ornamented garments that the Catalan monarch was wearing, standing out the crown, the ring with the royal seal on the annular and the heavy gules velvet mantle lined with ermine that fell from the shoulders where it was holding with the help of the Magna Creu al Mèrit del Principat.
_________________
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Gropius
Cardinal
Cardinal


Inscrit le: 12 Nov 2015
Messages: 5433
Localisation: Roma, Palazzo Della Scala

MessagePosté le: Sam Mai 04, 2019 11:08 pm    Sujet du message: Répondre en citant

The guests were not kept waiting long. When Cardinal Della Scala was informed of their arrival, he met them and welcomed them. He did not use any messengers or guards, but went personally to receive them, happy in his heart to finally meet the Archbishop of whom he had heard so much.

He was also informed, before the meeting, that His Majesty the Prince Hairt I of Catalonia had also arrived in Rome with the Archbishop.

He received them in one of the many reception rooms, this one well ventilated. Everything necessary had been prepared to make that meeting as pleasant as possible: delicious drinks and food were arranged on a table and some servants were ready to serve them.


Pax Vobiscum! The Cardinal extended his arms and then made a sign of blessing in the air. Aristotle and Christos bless you, sons of God and welcome guests. Your Excellency, Your Majesty. He pointed to armchairs - please, make yourselves comfortable.

_________________

Cardinal-Bishop † Dean of the Sacred College of Cardinals † Grand Audiencier of the Holy See † Vice Chancellor of the Pontifical Chancellery † Archbishop of Strasbourg † Governor of the Patrimony of Titus † Prince of Viterbo † Marquis of Santa Marinella ♝Il cielo e la terra♗
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Pere_Setzefonts
Cardinal
Cardinal


Inscrit le: 15 Déc 2017
Messages: 498
Localisation: Arquebisbe de l'Arquidiòcesi Metropolitana de Tarragona

MessagePosté le: Dim Mai 05, 2019 9:52 am    Sujet du message: Répondre en citant

En Pere va fer una reverència i es va apropar a saludar més a prop a Sa Eminència el Cardenal. - Gràcies per rebre'ns tan ràpid, eminència. Vaig sortir ràpidament de Vic i al anunciar a Sa Majestat que em volíeu veure en audiència va mostrar interès en venir a Roma. Estic molt content de poder-vos presentar a Sa Majestat Hairt. Més tard volem anar fins a Saint Jean de Latran i potser a la Basílica de Sant Titus per mostrar les belleses de Roma a Sa Majestat.

El jove estava inquiet per aquella reunió de la qual no sabia el motiu. Prengué seient segons els oferia el Cardenal. - Doncs digueu-me, què puc fer per satisfer la vostra demanda?

_____________


Pere a fait une révérence et il s'a approché à saluer plus près à SE le Cardinal. - Merci pour nous recevoir si rapide, eminènce. Je suis sorti vite de Vic et à l'annoncer à Sa Majesté qui me vouliez voir en audience il a montré intérêt a venir à Rome. Je suis très content de vous pouvoir présenter à Sa Majesté Hairt. Plus tard voulons aller jusqu'à Saint Jean de Latrain et peut-être à la Basilique de Sant Titus pour montrer les beautés de Rome à Sa Majesté.

Le jeune était inquiet par cette réunion de laquelle ne savait pas le motif. Il prit siège secondes leur offrait le Cardinal. - Donc dites-moi, qu'est-ce que peux faire pour satisfaire votre demande?
_________________

Monsenyor Pere Setzefonts i D'Entença
Cardenal diaca de Sant Posseidó de Montserrat, Arquebisbe de l'Arquidiòcesi Metropolitana de Tarragona, Mossèn de Vic, Membre de l'AEH, Baró Palatí de Sant Joan de Latran, Baró d'Entença, Cavaller del Comtat d'Osona, Senyor de la Coca de Sucre
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Gropius
Cardinal
Cardinal


Inscrit le: 12 Nov 2015
Messages: 5433
Localisation: Roma, Palazzo Della Scala

MessagePosté le: Lun Mai 06, 2019 10:28 am    Sujet du message: Répondre en citant

The Cardinal sat down while a servant brought a tray with cups of wine and rose-flavored water next to them. The Cardinal chose one of the cups of wine and invited the guests to do the same.

My dear Excellency, the reason I wanted to meet you is because of your age. There have been rumors about your age being too young to be considered legally capable of holding such an important position as yours.
I have the task of verifying your actual age and if it is less than twelve years old, verify your ability to fully understand our Faith and your pastoral mission.

Before you answer, however, I want to ask you if you do not prefer to continue our meeting in a more discreet place.

_________________

Cardinal-Bishop † Dean of the Sacred College of Cardinals † Grand Audiencier of the Holy See † Vice Chancellor of the Pontifical Chancellery † Archbishop of Strasbourg † Governor of the Patrimony of Titus † Prince of Viterbo † Marquis of Santa Marinella ♝Il cielo e la terra♗
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Pere_Setzefonts
Cardinal
Cardinal


Inscrit le: 15 Déc 2017
Messages: 498
Localisation: Arquebisbe de l'Arquidiòcesi Metropolitana de Tarragona

MessagePosté le: Lun Mai 06, 2019 3:31 pm    Sujet du message: Répondre en citant

Prengué aigua i escoltà al cardenal.

Citation:
Before you answer, however, I want to ask you if you do not prefer to continue our meeting in a more discreet place.


-Ja que ens oferíu anar a alguna sala privada, jo us ho agraeixo perquè aquí potser passarà massa gent i ens destorbarà.

Va mirar a Sa Majestat i va excusar-se de tant de moviment però seguí sense pensar-s'ho al Cardenal Della Escalla.

__________________________


Prit de l'eau et il écouta au cardinal.

Citation:
Before you answer, however, I want to ask you if you do not prefer to continue our meeting in a more discreet place.


-Puisque vous nous offrez aller à quelque salle privée, je vous le remercie parce qu'ici peut-être passera trop gens et il nous dérangera.


Il a regardé à Sa Majesté et il s'a excusé de tellement de de mouvement mais il suivit sans le lui penser au Cardenal *Della *Escalla
_________________

Monsenyor Pere Setzefonts i D'Entença
Cardenal diaca de Sant Posseidó de Montserrat, Arquebisbe de l'Arquidiòcesi Metropolitana de Tarragona, Mossèn de Vic, Membre de l'AEH, Baró Palatí de Sant Joan de Latran, Baró d'Entença, Cavaller del Comtat d'Osona, Senyor de la Coca de Sucre
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Hairt



Inscrit le: 22 Avr 2019
Messages: 25
Localisation: Puigcerdà, Principat de Catalunya

MessagePosté le: Lun Mai 06, 2019 7:28 pm    Sujet du message: Répondre en citant

Va saludar al Cardenal amb un moviment de cap gairebé imperceptible, agraint que l'espera no s'hagués prolongat. Ja acomodat a la butaca i després de degustar el vi va escoltar les paraules del Degà de la Cúria.
A dures penes va poder aguantar el riure en descobrir el motiu de l'audiència, finalment va dissimular-lo gargamellejant per acabar prenent la paraula:

–Sia doncs–digué posant-se dempeus disposat a ser guiat fins al lloc on tindria lloc l'acció.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

He greeted the Cardinal with an almost imperceptible head movement, grateful that the wait had been short. Already sitting in the armchair and after tasting the wine he heard the words of the Dean of the Curia.
He hardly could contain the laughter when discovering the reason for the audience, he finally disguised the desire to laugh by clearing his throat and speaking:

–So be it–said standing up ready to be guided to the place where the action would take place.
_________________
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Gropius
Cardinal
Cardinal


Inscrit le: 12 Nov 2015
Messages: 5433
Localisation: Roma, Palazzo Della Scala

MessagePosté le: Mer Mai 08, 2019 2:42 pm    Sujet du message: Répondre en citant

Your Majesty, I don't want to sound offensive, but I would like to speak with the Archbishop privately. He is a member of the Church and we want to speak with him. Don't fear for him, this is his home, no one can harm him. We will not be long, in the meantime you can enjoy the buffet or visit this magnificent place.

He made a sign to the Archbishop to follow him to his office.

_________________

Cardinal-Bishop † Dean of the Sacred College of Cardinals † Grand Audiencier of the Holy See † Vice Chancellor of the Pontifical Chancellery † Archbishop of Strasbourg † Governor of the Patrimony of Titus † Prince of Viterbo † Marquis of Santa Marinella ♝Il cielo e la terra♗
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Pere_Setzefonts
Cardinal
Cardinal


Inscrit le: 15 Déc 2017
Messages: 498
Localisation: Arquebisbe de l'Arquidiòcesi Metropolitana de Tarragona

MessagePosté le: Mer Mai 08, 2019 10:18 pm    Sujet du message: Répondre en citant

Va mirar sorprès al Degà i abans de seguir-lo va dir: -Eminencia, amb tot el respecte, no entenc perquè no ha de poder venir Sa Majestat. La meva confiança amb ell és total i per això m'ha acompanyat. Tot el que pugui dir-vos ell ja ho sap. I qualsevol pregunta que em feu, ell podria respondre-la igual que jo perquè sap totes les meves passes. A ell consulto els meus dubtes i en ell descarrego les meves preocupacions. Sóc el seu Lloctinent i sóc el seu fidel vassall. Ell m'ajuda en les tasques materials i fins i tot m'ajuda a construir la Catedral de Barcelona, dedicada a Sant Jordi.

Disgustat pel gest que el Degà havia fet al Monarca, va deixar clar: - No és mon pare però és com si ho fos i crec que ha de venir a la reunió i a més, ell pot aclarir dubtes que potser cal que un testimoni puguin aclarir. I és el Príncep. Crec que hem de convidar-lo. Us ho demano.

Esperà que reconsiderés la seva decisió.


__________________

A regardé étonné au Doyen et avant le suivre a dit: -Eminence, avec tout le respect, je ne comprends pas parce qu'il ne doit pas pouvoir venir Sa Majesté. Ma confiance avec lui est totale et pour cela m'a accompagné. Tout ce que puisse vous dire il déjà le sait. Et n'importe quelle question que me faites, il pourrait la répondre pareil que je parce qu'il sait toutes les miennes passes. À lui consulte mes doutes et dans lui décharge mes préoccupations. Je suis son Lieutenant et je suis son fidèle vassal. Il m'aide dans les tâches matérielles et même m'aide à bâtir la Cathédrale de Barcelone, consacrée à Saint Georges.

Fâché par le geste que le Doyen avait fait au Monarque, il va laisser clair: -Il ne est pas mon père mais c'est comme s'il le soit et je crois qu'il doit venir à la réunion et en plus, il peut éclaircir doutes que peut-être faut qu'un témoin puissent éclaircir. Et c'est le Prince. Je crois que nous devons l'inviter. Je vous en prie.

Il attendit qu'il reconsidère sa décision.
_________________

Monsenyor Pere Setzefonts i D'Entença
Cardenal diaca de Sant Posseidó de Montserrat, Arquebisbe de l'Arquidiòcesi Metropolitana de Tarragona, Mossèn de Vic, Membre de l'AEH, Baró Palatí de Sant Joan de Latran, Baró d'Entença, Cavaller del Comtat d'Osona, Senyor de la Coca de Sucre
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Gropius
Cardinal
Cardinal


Inscrit le: 12 Nov 2015
Messages: 5433
Localisation: Roma, Palazzo Della Scala

MessagePosté le: Mer Mai 08, 2019 11:45 pm    Sujet du message: Répondre en citant

My dear son - he said with an accommodating gaze and voice - these are private matters that we must discuss privately. If necessary, we will ask His Majesty.

Addressing the Prince: Your Majesty, I am sure that you understand the nature of our request, and for this I thank you infinitely.

He pointed the way to the Archbishop. Please, follow me.

_________________

Cardinal-Bishop † Dean of the Sacred College of Cardinals † Grand Audiencier of the Holy See † Vice Chancellor of the Pontifical Chancellery † Archbishop of Strasbourg † Governor of the Patrimony of Titus † Prince of Viterbo † Marquis of Santa Marinella ♝Il cielo e la terra♗
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Hairt



Inscrit le: 22 Avr 2019
Messages: 25
Localisation: Puigcerdà, Principat de Catalunya

MessagePosté le: Lun Mai 13, 2019 12:23 am    Sujet du message: Répondre en citant

La negativa del cardenal era certament desafortunada i fins a cert punt impactant.

–Aneu, Pere. Si hi ha qualsevol imprevist serà fàcil localitzar-nos–va dir al vigatà. I dirigint-se a tothom i a ningú en concret va afegir–. Aprofitarem per visitar els Col·legis Heràldics Pontificis...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

The cardinal's refusal was certainly unfortunate and somewhat shocking.

-Go with him, Pere. If there is any unexpected issue it will be easy to locate us-told to the vigatà. And addressing everyone and no one in particular added-. We will take this opportunity to visit the Pontifical College of Heraldry...
_________________
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Pere_Setzefonts
Cardinal
Cardinal


Inscrit le: 15 Déc 2017
Messages: 498
Localisation: Arquebisbe de l'Arquidiòcesi Metropolitana de Tarragona

MessagePosté le: Lun Mai 20, 2019 8:19 am    Sujet du message: Répondre en citant

-Majestat, MAJESTAT! Us he de dir una cosa. Va entrar a la sala corrents, no era lluny del despatx del Degà. Va notar que s'havia esverat massa però va retornar a l'etiqueta que suposa parlar amb el Príncep. El jove duia un missatge per a ell i havia d'explicar-li què havien parlat amb Sa Eminència el Degà.

Amb veu fluixa, xiuxiuejant va parlar amb tota la claredat que va poder al seu monarca. I va esperar la seva reacció.

__________

-Majesty, MAJESTY! Have to say you a thing. It entered at the room carelessly, was not afar of the dispatch of the Dean. He noted that it had exceeded vociferating but returned at the etiquette that supposes to talk with the Prince. The young boy took a message for him and had to explain him what had talked with His Eminence the Dean.

With toneless voice, whispering, talked with all the clarity that could at his monarch. And he expected his reaction
_________________

Monsenyor Pere Setzefonts i D'Entença
Cardenal diaca de Sant Posseidó de Montserrat, Arquebisbe de l'Arquidiòcesi Metropolitana de Tarragona, Mossèn de Vic, Membre de l'AEH, Baró Palatí de Sant Joan de Latran, Baró d'Entença, Cavaller del Comtat d'Osona, Senyor de la Coca de Sucre
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Hairt



Inscrit le: 22 Avr 2019
Messages: 25
Localisation: Puigcerdà, Principat de Catalunya

MessagePosté le: Lun Mai 20, 2019 9:52 pm    Sujet du message: Répondre en citant

Es va sobresaltar en veure que el Setzefonts entrava corrent.

—Serà millor no fer esperar al Cardenal—digué després d'escoltar al vigatà—. Em podeu acabar d'explicar l'ocorregut mentre ens dirigim cap al despatx.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

He was startled to see that little Setzefonts was running.

-It will be better not to make the Cardinal wait-said after listening to the vigatà-. You can explain us what happened as we headed towards the office.
_________________
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Montrer les messages depuis:   
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    L'Eglise Aristotelicienne Romaine The Roman and Aristotelic Church Index du Forum -> La Curie Romaine – Curia Romana – Roman Curie Toutes les heures sont au format GMT + 2 Heures
Page 1 sur 1

 
Sauter vers:  
Vous ne pouvez pas poster de nouveaux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas éditer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas supprimer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas voter dans les sondages de ce forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Traduction par : phpBB-fr.com