L'Eglise Aristotelicienne Romaine The Roman and Aristotelic Church Index du Forum L'Eglise Aristotelicienne Romaine The Roman and Aristotelic Church
Forum RP de l'Eglise Aristotelicienne du jeu en ligne RR
Forum RP for the Aristotelic Church of the RK online game

Lien fonctionnel : Le DogmeLien fonctionnel : Le Droit Canon
 FAQFAQ   RechercherRechercher   Liste des MembresListe des Membres   Groupes d'utilisateursGroupes d'utilisateurs   S'enregistrerS'enregistrer 
 ProfilProfil   Se connecter pour vérifier ses messages privésSe connecter pour vérifier ses messages privés   ConnexionConnexion 

[NL-Dogma]Hagiographia van Anani Mhour

Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    L'Eglise Aristotelicienne Romaine The Roman and Aristotelic Church Index du Forum -> La Bibliothèque Romaine - The Roman Library - Die Römische Bibliothek - La Biblioteca Romana -> Office des bibliothécaires - Office of the Librarian
Voir le sujet précédent :: Voir le sujet suivant  
Auteur Message
Jolieen
Cardinal
Cardinal

MessagePosté le: Mer Sep 11, 2019 9:33 am    Sujet du message: [NL-Dogma]Hagiographia van Anani Mhour Répondre en citant

Citation:
Hagiographia van Anani Mhour

Als de laatste geleerden van mijn mensen die in staat zijn om degenen te herinneren die zoveel voor ons hebben betekend, heb ik besloten mijn gedachten vast te leggen voor het nageslacht.

Het leven van de Anani Mhour
Anani Mhour werd geboren met de liefde van God op de dag van de vernietiging van Oanylone. Hij werd geboren in een familie die de stad als een van de eersten had verlaten om een zekere dood te voorkomen. Zijn vader zou zeggen dat hij vanaf de andere kant van het meer keek terwijl de bliksem de gebouwen vernietigde totdat de overblijfselen van de stad werden verslonden en neerstortten langs de afgrond. Hij hield ervan om te vertellen dat na de verwoesting van de stad, een regenboog drie dagen zichtbaar was. Hij had gezien hoe zeilschepen veel vluchtelingen binnenbrachten, maar sommigen van hen spraken in een onbekende taal, hoewel hij wist dat ze eerder dezelfde taal hadden gesproken als hij nu sprak.

Een groep vluchtelingen die dezelfde taal spraken kwam bijeen. Maar was het nog steeds onze moedertaal, of spraken ze dezelfde taal die Oanes sprak toen de stad werd verwoest? Mijn moeder was op dat moment vijfentwintig jaar oud. Als bewaker van de grote bibliotheek redde ze veel boeken, en alleen die met de boodschap van God waren nog steeds te lezen. In feite, terwijl we allemaal dezelfde taal hadden in het verleden, veroordeelde de woede van God ons tot tientallen dialecten die mensen van elkaar scheiden. Dit dwong ons om uit elkaar te gaan in groepen die elkaar wel begrijpen om te overleven.

Eerst werd er gezegd dat alleen de rechtvaardige het overleefde. Maar we realiseerden ons al snel dat we tegen beter weten in, arrogant zondigden door te zeggen dat we beter waren dan de anderen. Al snel realiseerden we ons dat niet iedereen zuiver van hart was en de angst dreef ons om weer te vluchten in plaats van te keren tot ons geloof in God.

De eerste jaren waren moeilijk voor de overlevende, en het gebrek aan een gemeenschappelijke taal in combinatie met onze armoede verhinderde de vorming van een volk. Zo ontstonden kleinere gemeenschappen, die zich snel verenigden in stammen. Ik was twaalf toen mijn stam besloot om naar de ondergaande zon te reizen, in de hoop dichterbij te komen. God leek ons te hebben verlaten, maar we hebben hem niet achtergelaten op onze reis, in de hoop dat hij op een dag de mensheid zou vergeven omdat wij Hem zo slecht hadden gediend.
Anani, geboren als het eerste kind na de verwoesting van de grote stad, werd opgevoed als de priesters van Oanylone en tot zijn grote verrassing kon hij op zijn zevende uit Oane's boek citeren.
Toen hij tien was, bracht hij ons samen en legde uit wat we wisten uit de geschiedenis van de mensheid sinds Oane's vernietiging van de stad, en hij zei:
Citation:
"Als deze dingen vergeten worden, maken we dezelfde fouten opnieuw. Laten we er aan werken onze Schepper te bewijzen dat Hij het waard is." Anani, hoewel de jongste van alle discipelen, overviel al snel alle andere in de kunst van het schrijven, en zijn passie voor tekenen bracht hem ertoe beide in zijn verhalen te vermengen.

Hij was degene die de herinnering aan zijn familie vertelde door te schrijven en te tekenen. Een nieuwigheid voor ons, want de enige geschriften die we hadden gedichten waren, boekhouding van het hoofd van de stad en de heilige teksten van de tempel. Het grote boek van Oane was verdwenen met de ondergang van de grote bibliotheek, maar Anani begon dit te kopiëren uit de nagedachtenis van de Ouden door het op mooie houten planken of het in steen te graveren.

Niets bracht hem van zijn roeping af, hij ondervroeg aan de oudere en schreef onvermoeibaar hun verhalen op. Hoe maak je een boot, hoe plant je maïs of vertel je de verhalen over het leven van onze mensen sinds de dag dat onze schepper de vervloekte stad verwoestte en bedekte met een laag zout.

Er werd gezegd dat hij zo geleerd en wijs was dat hij zelf gezegend werd door Oane. Sterker nog, ik denk dat hij werd geïnspireerd door diegenen die God naar het Paradijs leidden. Veertig dagen na As Woensdag verscheen Oane aan ons.

Na de dood van Anani waren er vier generaties om te treuren en ze betreurden hem gedurende tien dagen. Op de tiende dag, zoals gebruikelijk in die tijd, werd zijn stoffelijk overschot naar de hoogste heuvel gebracht en verbrand bij zonsopgang.
De stamoudsten van de MHour hadden de woorden van de Allerhoogste gehoord, die hadden gezegd dat ze het paradijs in de zon schiepen. Om de ziel van de overledene te helpen zich bij de zon aan te sluiten, gebruikten ze de crematie vanaf nu, toen de zon de horizon nog steeds raakte, zodat de ziel daarheen kan gaan zonder de blik van de vervloekte maan te overschrijden.
Maar het vuur nam hen niet ... Een regenboog gevormd van de zon tot de bodem van de brandstapel, en de ziel van Mhour leek zich los te maken van zijn sterfelijke spiraal. De ziel keerde zich naar het licht, keerde een ogenblik terug naar de menigte en zei:
Citation:
"Huil niet voor mij, want waar ik ga, zal ik een engel onder de engelen zijn, mijn stoffelijke resten niet vernietigen, want dit zijn een geschenk van God. " Zij zijn materie en moeten terugkeren naar de materie. Vuur voor het reinigen van de onreine lichamen en begrafenis zijn gereserveerd voor degenen die in Hem geloven.
Houd de boodschap van God tot de dag dat hij zijn eerste profeet kiest. Want op deze dag zal het nodig zijn om de wezens aan Zijn woorden te herinneren die de schepping bewonen.

Toen leek de ziel de regenboog te beklimmen om rechtstreeks naar de zon terug te keren, vergezeld door een hemelwolk. Zoals degenen die de Ouden beschreven hebben toen zeven mensen waren opgegroeid uit de stad Oanylone, net voordat de afgronden deze stad hadden opgegeten en het zout de vervloekte plaats bedekte.

Mijn tijd nadert en ik ben hier op de plaats waar de grote stad zestig jaar geleden was. Degene die de rechtvaardige maar niet aflatende toorn van onze Schepper over ons heeft gebracht.

Anani vertelde me ooit:
Citation:
Ik hoop dat mensen zich ooit zullen herinneren dat God heeft gezegd dat schepping ondergeschikt is aan de mensheid. Maar hij zei niet dat de mensheid ongeëvenaard zou moeten zijn. Je hebt leiders nodig, maar gewoon leiders. Leiders die leven voor hun mensen, niet voor hun mensen. Ik hoop dat we ooit zullen worden geregeerd door dienaren van het volk in plaats van in het geval van de vervloekte stad van de zelfbedienden.

Ik voltooi deze tekst door onze Schepper te vragen om mij mijn vriend wil laten zien na mijn dood, die ik liefhad als een zuster, zelfs als ik hem als zijn vrouw wilde liefhebben, maar hij had alleen de gedachte aan God en zijn dienende mensen en kon niet binden aan een persoon.
Ik leg de tekst in een gouden kist in het zout, die de plaats van de eerste stad van de kinderen van God markeert, samen met vier teksten van mijn vriend, mijn liefde, zodat ze op een dag dienen als een herinnering aan de mensheid.

Het verhaal van mijn Volk (door Mhour)
De vernietiging van Oanylone, die plaatsvond op de dag van Mercurius (Ann. Mercurii (lat.) - Woensdag) markeerde het begin van onze straf. Die dag noemden we Aswoensdag. Er waren zeven stammen die elkaar wantrouwden dit was te wijten aan een gebrek aan voedsel en de taal verschillen. Onze groep volgde de ondergaande zon en ging veertig dagen door.
In die veertig dagen hadden we heel weinig te eten. Alleen deze merkwaardig voedzame plant, die voornamelijk diende om de varkens van Master Mayhis te voeden. Wat brood gevonden op een van de schepen die de stad waren ontvlucht, en wat vis die we bij ons vertrek voor de kinderen hebben gered.
Dus vervingen we voedsel door gebed en plezier door bekering. Het volk vervloekten zichzelf omdat het de voorkeur gaf aan het plezier van gebed en contemplatie.
Op de veertigste dag verscheen Oane aan ons. Degenen die zijn beeld in de Grote Tempel zagen, herkenden hem onmiddellijk en vielen op hun knieën. Ze sloegen elkaar op de borst en smeekten Hem om ze voor God te gebruiken.
Oane ging naar mijn vader en zei:
Citation:
Mhour, uw zoon is de eerste geboren sinds de dag van de as. U hebt uw stam veertig dagen lang tot ontbering en gebed gebracht zonder ooit aan uw eigen welzijn te denken. Weet dat uw gebeden zijn gehoord en dat morgen een rijke dag zal zijn voor uw volk. Ze zullen ophouden met klagen over de fouten van de ouden, zoals Onze Schepper me vertelde, "Ik zal een ieder beoordelen naar het leven dat hij heeft geleid." En niet naar de zonden van hun vaderen.
Zij moeten de toekomst ervaren en niet rouwen om het verleden. Wees de leider van uw volk en leer uw zoon de weg te openen die naar onze Profeten zal leiden.
God eist niet meer dan je Liefde, en je kunt het alleen aan Hem geven als je Zelf liefhebt, als de boeteling vergeven wordt voor je fouten, maar als je hen verdrijft die terugvallen tegen het Woord van God.
Morgen is een geschenk van God. Maak een feest, want het is de dag van de Vernieuwing. Laat de laatste veertig dagen niet de rest van je leven bepalen. Zoek niet naar God in pijn, maar vergeet niet te hebben geleden om niet te verliezen. Ik zal u uw leven in rust laten voortzetten en een feest maken met alles wat over is van eten en wijn.

Morgen is het de dag van de Vernieuwing, dus mijn stam maakte het feest van de Vernieuwing overmorgen na het verschijnen van Oane. Degenen die nog brood hadden deelden het met hun buren, zelfs de wijn werd verdeeld tot de laatste druppel, en die dag was de eerste dag van vreugde sinds Aswoensdag.
Die avond sliep iedereen net als ik, als een baby, en met het ontwaken van de zon, zagen de mensen een bron die in de buurt stroomde, en niet ver van ons kamp was een oase van fruit en dieren.
In het midden van de oase stond een standaard waarop het tablet van Oane was bevestigd, waarop de geboden van God te zien waren. Deze steen is door de vingers van de Schepper gegraveerd en aan de eerste kerk toevertrouwd, zodat niemand vergeet dat wij door de liefde aan de scheppingswet gebonden zijn. Deze steen, die met de stad vernietigd had moeten worden, was onbeschadigd, maar geschreven in een taal die we helaas niet meer konden lezen. Maar het zal niet opnieuw gebeuren dat we de Wetten van de Allerhoogste zullen vergeten. Daar, vlakbij de tribune, had mijn volk zich nu in de meerderheid gevestigd. Meer dan veertig jaar hebben we er in vrede en geluk gewoond. Hier bidden we tot God om Zijn vergeving.

Andere stammen trokken verder en staken zelfs de zee over om de mensheid als onderdeel van de schepping uit te breiden. Maar wij, de stam van Mhour, blijven op deze heilige plaats.

De drie stellingen van Anani Mhour
Van zijn leven, zullen zijn drie belangrijkste stelling worden herinnerd.

De eerste stelling zou een bron van de niet-amiliale hiërarchie kunnen zijn.
Citation:
God, de Schepper van de wereld, is de Vader en iedereen moet Hem liefhebben, vrezen en respecteren. Net zoals elke zoon en dochter dat doet ten opzichte van hun Vader. In het algemeen is het als de autoriteit van de Vader over Zijn Kind, het gaat over allen die gezag hebben over hun dierbaren - die gezagsdragers worden ook gevreesd en gerespecteerd. Maar als de Vader zijn kind moet beschermen, vraagt het gezag van de ander (de 'aanvaller') dezelfde verantwoordelijkheid. Daarom moet hij die het gezag over een ander op zich neemt, zowel de eer als de verantwoordelijkheid aanvaarden die met dat gezag gepaard gaat.

De tweede stelling van het Mhour was dat God vriendschap beloont met de eeuwigheid der dingen.
Citation:
Oane zei op een dag, op de dag van de bouw van onze eerste stad, "Door Liefde en Complementariteit kunnen we het bereiken, want onze Schepper wil ons allen in het leven verenigen als nederige dienaren van de schepping.."
Dit is een universele waarheid en we zijn deze regel vergeten. De Almachtige straft ieder van ons, die meester wil worden en van zijn broer een dienaar voor God wil maken. De liefde voor het delen van onze kennis noopte de mens tot het uitvinden van de Schrift om aan deze kennis vast te houden. Maar vergeet niet, Schrift zonder liefde is alleen een gevolg van droevige en betekenisloze woorden. Het is dus de liefde voor het schrijven, die een werk zijn betekenis geeft, en de liefde voor het lezen, dat deze tekst niet wordt vergeten.

Alles wat gedaan wordt om te overleven moet gedaan worden in Liefde en vriendschap. Als de mortel tussen de bakstenen geen liefde en vriendschap heeft, zal het huis bij de eerste wind instorten.

De derde stelling, zijn meest geliefde, is de stelling die zegt: Degene die het Woord beheerst heeft veel macht, maar deze macht moet gebruikt worden voor het goede en de vrede.
Citation:
Ik zal u het verhaal vertellen van Ocless, die een nobele dame was met de kracht van het woord, maar ze gaf de voorkeur aan het zwaard.

Ocless was de matriarch van een grote maar vergeten familie. Telkens als een gesprek niet in haar voordeel was, trok ze haar zwaard en plaatste het voor haar, waarbij ze het topje van het zwaard op haar tegenstander richtte. Al snel ontwikkelde de discussie zich in de door de dame gewenste richting en schalks legde ze haar zwaard weer in de schede. Haar familie verdween omdat er niemand was die haar durfde tegen te spreken. Ze kon alleen maar op haar fouten aandringen en haar familie failliet laten gaan. Het was onmogelijk voor haar verwanten om te leven, anders dan in voortdurende angst voor het zwaard van Lady Ocless.

Iedere man en vrouw heeft de plicht om de mensheid te redden in de ogen van God, en daarvoor moet je doen waarvoor de mensheid is uitgekozen: "zorg voor Gods schepping". De mens moet daarom graag zijn buurman helpen. Want men kan alleen Liefde geven als men ook openstaat om Liefde te ontvangen.
God, in Zijn grote wijsheid, gaf ons het Woord en meer. Hij gaf ons de kans om het Woord te gebruiken om Liefde, vriendschap en geluk te verspreiden.
Het is dus onze plicht om het Woord te gebruiken om onze medemensen te troosten en gelukkig te maken. Maar het Woord is ook een krachtig wapen en het zou goed zijn als degenen die de sleutels houden niet gewapend zouden kunnen zijn. De mens is gemaakt van Lichaam (materie) en Ziel (geest). Daarom zijn er twee soorten wapens, een op basis van de Ziel en de andere op het Lichaam.
Het door God gegeven wapen van de Ziel is politiek, prediking en diplomatie. Dit wapen moet het wapen van het Lichaam verslaan, dat bloedvergieten en haat brengt. Om te voorkomen dat het zwaard uit zijn omhulsel wordt getrokken. Het is een voordeel dat degenen die spreken geen zwaard dragen.

Cardinal-Deacon of the British Isles -Bishop In Partibus of Lamia - Prefect to the Villa of St.Loyat - Expert to the pontificial collages of Heraldry - Assessor to the Developing Churches
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    L'Eglise Aristotelicienne Romaine The Roman and Aristotelic Church Index du Forum -> La Bibliothèque Romaine - The Roman Library - Die Römische Bibliothek - La Biblioteca Romana -> Office des bibliothécaires - Office of the Librarian Toutes les heures sont au format GMT + 2 Heures
Page 1 sur 1

Sauter vers: