L'Eglise Aristotelicienne Romaine The Roman and Aristotelic Church Index du Forum L'Eglise Aristotelicienne Romaine The Roman and Aristotelic Church
Forum RP de l'Eglise Aristotelicienne du jeu en ligne RR
Forum RP for the Aristotelic Church of the RK online game
 
Lien fonctionnel : Le DogmeLien fonctionnel : Le Droit Canon
 FAQFAQ   RechercherRechercher   Liste des MembresListe des Membres   Groupes d'utilisateursGroupes d'utilisateurs   S'enregistrerS'enregistrer 
 ProfilProfil   Se connecter pour vérifier ses messages privésSe connecter pour vérifier ses messages privés   ConnexionConnexion 

Mijn tweede stap in Rome

 
Ce forum est verrouillé; vous ne pouvez pas poster, ni répondre, ni éditer les sujets.   Ce sujet est verrouillé; vous ne pouvez pas éditer les messages ou faire de réponses.    L'Eglise Aristotelicienne Romaine The Roman and Aristotelic Church Index du Forum -> Nederlandstalig Seminarie - Dutchspeaking Seminary
Voir le sujet précédent :: Voir le sujet suivant  
Auteur Message
Alexei Kosygin



Inscrit le: 09 Jan 2016
Messages: 879

MessagePosté le: Jeu Fév 25, 2016 10:08 am    Sujet du message: Mijn tweede stap in Rome Répondre en citant

Goedemorgen welgeleerde dames en heren. Spreek ik in deze kamers, in het Nederlands ook zoals mogelijk moet zijn. Op verzoek van Bisschop Elequest ben ik hier in Rome voor mijn opleiding en benieuwd of dit de plek is om geschoold te raken. Rustig wacht ik af of iemand mij hoort, de hal ziet er leeg uit en mijn woorden resoneren door de ruimte.
_________________

Librarian of the Vatican Library | Archbishop of Utrecht | Professor at Canterbury Cathedral School | Vice-Prefect at Villa San Loyats
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé MSN Messenger
elequest



Inscrit le: 04 Aoû 2008
Messages: 638
Localisation: Haarlem Holland

MessagePosté le: Ven Fév 26, 2016 11:42 pm    Sujet du message: Répondre en citant

Elequest was druk bezig met het net geopende seminair in te richten. toen hij een bekende stem hoorde. Tot zijn verrassing zag hij Alexei staan. Hij had wel een student verwacht maar niet deze. Althans nog niet.

Alexei. Welkom in Rome. Je heb de weg gevonden?
_________________
Elequest van Staverden. * Priest in Haarlem * Bishop in partibus of Antinoë * Ritter Ordre Teutonique
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé MSN Messenger
Alexei Kosygin



Inscrit le: 09 Jan 2016
Messages: 879

MessagePosté le: Sam Fév 27, 2016 11:19 am    Sujet du message: Répondre en citant

Aartbishop, wat leuk jou hier te zien! Zeg ik enthousiast als ik Elequest aan zie komen. Natuurlijk heb ik hey gevonden, je aanwijzingen waren duidelijk en gaven een goed beeld van Rome en haar omgeving. Wat een magnificente stad is dit. Ik ben blij een bekend gezicht hier te zien en voel mij direct meer op mijn gemak.
_________________

Librarian of the Vatican Library | Archbishop of Utrecht | Professor at Canterbury Cathedral School | Vice-Prefect at Villa San Loyats
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé MSN Messenger
elequest



Inscrit le: 04 Aoû 2008
Messages: 638
Localisation: Haarlem Holland

MessagePosté le: Sam Fév 27, 2016 1:39 pm    Sujet du message: Répondre en citant

Elequest is blij weer eens een Hollander tegen te komen in Rome.

Ik ben ook blij u hier te zien. Ja Rome is een mooie stad alleen zonder kaart verdwaal je hier makkelijk.
Waar kan ik u mee van dienst zijn?

_________________
Elequest van Staverden. * Priest in Haarlem * Bishop in partibus of Antinoë * Ritter Ordre Teutonique
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé MSN Messenger
Alexei Kosygin



Inscrit le: 09 Jan 2016
Messages: 879

MessagePosté le: Dim Fév 28, 2016 12:56 pm    Sujet du message: Répondre en citant

Rome is inderdaad een zeer grote en onoverzichtelijke stad, heel wat anders dan het kleine Leiden waar ik vandaan kom. Daar kent iedereen elkaar en zie je elkaar ook dagelijks. Dat zal hier wel wat anders zijn in het grote Rome. Zoals je weet ben ik iemand die graag een Priester zou willen worden in Leiden. Om daar te spreken voor mijn stadsgenoten en het woord van de Heer te verkondigen. Om daar meer over te leren ben ik naar Rome gekomen om geschoold te worden. Ben ik daarvoor hier aan het juiste adres?
_________________

Librarian of the Vatican Library | Archbishop of Utrecht | Professor at Canterbury Cathedral School | Vice-Prefect at Villa San Loyats
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé MSN Messenger
elequest



Inscrit le: 04 Aoû 2008
Messages: 638
Localisation: Haarlem Holland

MessagePosté le: Dim Fév 28, 2016 2:22 pm    Sujet du message: Répondre en citant

Zoals je weet ben ik iemand die graag een Priester zou willen worden in Leiden. Om daar te spreken voor mijn stadsgenoten en het woord van de Heer te verkondigen. Om daar meer over te leren ben ik naar Rome gekomen om geschoold te worden. Ben ik daarvoor hier aan het juiste adres?

Elequest kijkt een beetje pijnlijk. Hij had graag direct gestart met de opleiding van Alexei. Maar hij had ook goed nieuws


U bent zeker op de juiste plek. En net op tijd. althans... Het seminar is deze week geopend. De eerste les is gestart. Helaas is de hele verbouwing nog niet klaar. Ik heb een timmerman opdracht gegeven nog meer lokalen te bouwen.

In de gesprekken die ik met u eerder gevoerd heb was het mij bekend dat u priester wil worden. Sterker nog. Ik ben vandaag in Leiden aangekomen.
Ik kwam een verlaten kerk tegen. Ik heb snel een mis voorbereid. Ik zag dat u de klok gehoord heeft en dat u de mis bijgewoond heeft.

Later vandaag zal ik de sleutel bij u afgeven. U kunt dan als koster aan de slag

_________________
Elequest van Staverden. * Priest in Haarlem * Bishop in partibus of Antinoë * Ritter Ordre Teutonique
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé MSN Messenger
Alexei Kosygin



Inscrit le: 09 Jan 2016
Messages: 879

MessagePosté le: Mar Mar 01, 2016 11:46 am    Sujet du message: Répondre en citant

De kerkklokken gehoord, natuurlijk, na weken van stilte valt het enorm op als de klokken van de Pieterskerk weer luiden. De klokken waren luid en duidelijk te horen door de stad, natuurlijk snelde ik mij naar de kerk, die overigens slechts een paar honderd meter van mijn huis is. Vervolgens neem ik de sleutels van de Pieterskerk in ontvangst, ik ben vereerd met dit gebaar. Het is een magnifieke kerk vol geschiedenis en een zeer statig gebouw. Ook bedankt voor de sleutels van de Pieterskerk, ik zal de mis voor morgen avond voorbereiden en hoop dat deze druk bezocht wordt. Koster Alexei Kosygin gaat aan de slag. Ik ga een spannende tijd tegemoet als Koster van Leiden. Nooit eerder heb ik me zo gevoeld, maar met een goede voorbereiding en met de Heer aan mijn kant moet het goedkomen denk ik zo.
_________________

Librarian of the Vatican Library | Archbishop of Utrecht | Professor at Canterbury Cathedral School | Vice-Prefect at Villa San Loyats
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé MSN Messenger
elequest



Inscrit le: 04 Aoû 2008
Messages: 638
Localisation: Haarlem Holland

MessagePosté le: Mar Mar 01, 2016 6:20 pm    Sujet du message: Répondre en citant

Alexei ik heb goed nieuws voor u. De extra leslokalen zijn klaar. Ik zal een lokaal gereed maken voor u.
_________________
Elequest van Staverden. * Priest in Haarlem * Bishop in partibus of Antinoë * Ritter Ordre Teutonique
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé MSN Messenger
Alexei Kosygin



Inscrit le: 09 Jan 2016
Messages: 879

MessagePosté le: Mer Mar 02, 2016 10:34 am    Sujet du message: Répondre en citant

Dat is zeker goed nieuwe, ik ga direct op zoek naar de studeerkamer. Met deze woorden loop ik de gang in waar "Studielokalen" op staat op zoek naar een kamer die toegankelijk is voor mij.
_________________

Librarian of the Vatican Library | Archbishop of Utrecht | Professor at Canterbury Cathedral School | Vice-Prefect at Villa San Loyats
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé MSN Messenger
Montrer les messages depuis:   
Ce forum est verrouillé; vous ne pouvez pas poster, ni répondre, ni éditer les sujets.   Ce sujet est verrouillé; vous ne pouvez pas éditer les messages ou faire de réponses.    L'Eglise Aristotelicienne Romaine The Roman and Aristotelic Church Index du Forum -> Nederlandstalig Seminarie - Dutchspeaking Seminary Toutes les heures sont au format GMT + 2 Heures
Page 1 sur 1

 
Sauter vers:  
Vous ne pouvez pas poster de nouveaux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas éditer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas supprimer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas voter dans les sondages de ce forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Traduction par : phpBB-fr.com