L'Eglise Aristotelicienne Romaine The Roman and Aristotelic Church Index du Forum L'Eglise Aristotelicienne Romaine The Roman and Aristotelic Church
Forum RP de l'Eglise Aristotelicienne du jeu en ligne RR
Forum RP for the Aristotelic Church of the RK online game
 
Lien fonctionnel : Le DogmeLien fonctionnel : Le Droit Canon
 FAQFAQ   RechercherRechercher   Liste des MembresListe des Membres   Groupes d'utilisateursGroupes d'utilisateurs   S'enregistrerS'enregistrer 
 ProfilProfil   Se connecter pour vérifier ses messages privésSe connecter pour vérifier ses messages privés   ConnexionConnexion 

[Dogma] SE - LC - Chapter 10

 
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    L'Eglise Aristotelicienne Romaine The Roman and Aristotelic Church Index du Forum -> La Bibliothèque Romaine - The Roman Library - Die Römische Bibliothek - La Biblioteca Romana -> Archive of the Vatican Library
Voir le sujet précédent :: Voir le sujet suivant  
Auteur Message
Kalixtus
Cardinal
Cardinal


Inscrit le: 24 Fév 2013
Messages: 12871
Localisation: Roma, Palazzo Doria-Pamphilj

MessagePosté le: Dim Sep 23, 2018 1:44 am    Sujet du message: [Dogma] SE - LC - Chapter 10 Répondre en citant

Citation:



Kapitel X

Vi anlände till denna stora vackra stad en strålande dag. jag kan fortfarande se solen strålandes i mitt huvud, det mjuka ljus som mina ögon knappt skulle kunna se idag. Min ande bevarar detta minne på en djup plats.

Vi gick igenom portarna för att vandra till stadens centrum, ett stort ställe med strömmande aktivitet. Det var här varor utbyttes, det var här försäljare sålde frukt, grönsaker, trä, eller till och med kläder som exempelvis skor, bälten och hattar.

Ett öronbedövande oväsen härskade på denna plats. Och ändå blev alla tysta när Christos gick upp på den centrala fontänen och presenterade sig för folksamlingen, och snart hördes inget annat än hans klara och mjuka röst som flöt i tystnaden.

"Jerusalems män och kvinnor", sa han, "kom till mig och hör Guds ord. Han vill bara dela sin kärlek med er. Älska Honom, då kommer Han att fylla er med glädje, och glädje kommer också att bo i era själar. Avsäg er Hans kärlek och Han kommer att lida, och Hans sorg kommer att bero på på ert ännu större lidande."

Då samlades folket kring Christos, och många var de som frågade honom: "Men vem är du, främling, som så väl känner Guds kärlek?"

Christos svarade dem: "Jag är Christos från Nasaret, Messias, vägvisaren och det gudomligas spegel, bebodd av Gud. Profeten Aristotle tillkännagav min ankomst, och nu visar jag er vägen ni måste följa för att leva i Den Högstes kärlek."

Men somliga tvivlade fortfarande på hans ord och sa: "Hur vet vi om du säger sanningen, eller om dina ord bara honung vars avsikt är att fylla våra öron och leda oss bort från Hans sanna meddelande?"

Christos svarade dem: "Se på er själva, ni var tysta när jag talade, och nu är ni alla samlade här nära mig! Lyssna till era hjärtan, som skriker efter den tro som genomsyrar mina ord. Se er bara omkring! I denna folksamling omkring mig finns många lama som har rest sig för att höra mina ord, många av de svårt sjuka har närmat sig mig, utan att inse att de är botade för evigt, flera gamla män har funnit sin ungdom på nytt när de lyssnat till mig. Detta är för att Gud älskar oss, och de som lyssnar på mig och tror på mig välsignas av Honom.

Då häpnade alla, och nyheten att Christos, förutsedd av Aristotle, äntligen hade anlänt spreds i hela staden. Följaktligen så samlades alla de som i sig hade något ospecificerat spår av mänsklighet och gudomlighet, och de som länge känt ett visst obehag av de hedniska gudarna, för att höra Messias tala.

En halvtimme senare var gatorna överhopade av förbipasserande, man kunde inte cirkulera i stadens centrum, ändå var utkanterna övergivna. En förbipasserande kunde tillbringa en timme för att vandra samma väg som det tog fem minuter att vandra i mitten av natten eller på tider då det inte var för mycket folk ute. Och vakterna hade stora problem med att hantera problemet.

Men de var inte alla sådana, mina barn... ack, om ni ändå kunnat se det! Om ni hade sett värdshusen tömmas och denna oreda tillrättalagd. Ert ungdomliga uppror skulle få er att älska denna man som trotsade den etablerade ordningen! Föreställ er, kära vänner, alla de övergivna aktiviteterna? Den lamslagna staden, den blockerade ekonomin?

_________________
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Jolieen



Inscrit le: 28 Mai 2018
Messages: 3052

MessagePosté le: Dim Sep 23, 2018 1:46 am    Sujet du message: Répondre en citant

Arrow Origin http://rome.lesroyaumes.com/viewtopic.php?t=195
_________________

Cardinal-Deacon of the British Isles -Bishop In Partibus of Lamia - Prefect to the Villa of St.Loyat - Expert to the pontificial collages of Heraldry - Assessor to the Developing Churches
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Montrer les messages depuis:   
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    L'Eglise Aristotelicienne Romaine The Roman and Aristotelic Church Index du Forum -> La Bibliothèque Romaine - The Roman Library - Die Römische Bibliothek - La Biblioteca Romana -> Archive of the Vatican Library Toutes les heures sont au format GMT + 2 Heures
Page 1 sur 1

 
Sauter vers:  
Vous ne pouvez pas poster de nouveaux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas éditer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas supprimer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas voter dans les sondages de ce forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Traduction par : phpBB-fr.com