L'Eglise Aristotelicienne Romaine The Roman and Aristotelic Church Index du Forum L'Eglise Aristotelicienne Romaine The Roman and Aristotelic Church
Forum RP de l'Eglise Aristotelicienne du jeu en ligne RR
Forum RP for the Aristotelic Church of the RK online game
 
Lien fonctionnel : Le DogmeLien fonctionnel : Le Droit Canon
 FAQFAQ   RechercherRechercher   Liste des MembresListe des Membres   Groupes d'utilisateursGroupes d'utilisateurs   S'enregistrerS'enregistrer 
 ProfilProfil   Se connecter pour vérifier ses messages privésSe connecter pour vérifier ses messages privés   ConnexionConnexion 

[Dogma] SE - LC - Chapter 11

 
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    L'Eglise Aristotelicienne Romaine The Roman and Aristotelic Church Index du Forum -> La Bibliothèque Romaine - The Roman Library - Die Römische Bibliothek - La Biblioteca Romana -> Archive of the Vatican Library
Voir le sujet précédent :: Voir le sujet suivant  
Auteur Message
Kalixtus
Cardinal
Cardinal


Inscrit le: 24 Fév 2013
Messages: 12878
Localisation: Roma, Palazzo Doria-Pamphilj

MessagePosté le: Dim Sep 23, 2018 1:50 am    Sujet du message: [Dogma] SE - LC - Chapter 11 Répondre en citant

Citation:



Kapitel XI

Hela staden pressade sig samman kring Christos. Och han fortsatte att tala, så tyst att det var anmärkningsvärt att han kunde höras. Men inte ett enda ord förlorades av någon i massan.

"Se, denna stad, Jerusalem, kvävs av sin brist på medmänsklighet. Ni har förlorat värdet av vänskapen och delandet. Men ni har också förlorat det viktigaste av allt: ömhet! Denna stad kvävs av bristen på kärlek och ömhet! Ser ni soppköken; vilka av er gjorde mat och gav bröd åt lösdrivarna?"

Och människorna sänkte sina ögon, de skämdes över sin brist på generositet En av dem, som hette Natchatcha, vände sitt ansikte mot honom och sa: "Lärare, vad behöver vi göra för att leva i Guds kärlek?"

Då svarade Christos henne med ett leende: "Guds trogna, de som lär sig Aristotles läror och vill följa den väg jag visat er måste forma en livets gemenskap. Denna gemenskap kommer att finna sin riktning, och kommer att tillåta var och en att leva i dygdighet, om hon eller han delar den vänskap som var och en måste visa de andra i gemenskapen. För att vägleda er så skulle jag att vara denna gemenskaps fader, jag skulle sätta upp dess principer, och mina efterträdare kommer att göra på samma sätt efter mig."

Då vände sig Christos mot Titus som stod i närheten, "Titus, kom hit min vän. Titus, du är stark och livskraftig. Du kan hjälpa mig att bära denna gemenskap; du kommer att vara min näststående. Nu Titus är du Titan, och det är med hjälp av din styrka som jag kommer att bygga en titanisk kyrka!"

Och han vände sig mot de andra apostlarna, som grimaserade och tjurade, och sa: "Och ni, titta på er själva, nu glömmer ni dygdigheten och blir svartsjuka! För att tillhöra denna gemenskap, Gud trogen, kommer ni att behöva hålla er själva rena och över synd. Men jag kan se att ingen av er kan anse sig ha nått den nivåns dygdighet. Vänd er mot Gud, mina bröder, ty Han är nåderik och det återstår för er att tvätta bort era fel och följa vägen som jag visar er.

Var sålunda inte bedrövade, ty ni kommer att vara mina arvtagare. Ni kommer att bära de goda nyheterna till alla nationer genom att hjälpa Titus att bygga min kyrka. Sålunda ber jag er att vara vägvisare åt de som är Gud trogen. Var modeller åt de som lyssnar på er, ty dålig vägledning visar en dålig väg för de som följer den. Jag väljer er till biskopar. Ni kommer att ha ansvaret för er flocks säkerhet."

Slutligen ansåg Christos att folksamlingen hört tillräckligt för ögonblicket och skingrade dem.

_________________
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Jolieen



Inscrit le: 28 Mai 2018
Messages: 3052

MessagePosté le: Dim Sep 23, 2018 1:57 am    Sujet du message: Répondre en citant

Arrow Origin http://rome.lesroyaumes.com/viewtopic.php?t=196
_________________

Cardinal-Deacon of the British Isles -Bishop In Partibus of Lamia - Prefect to the Villa of St.Loyat - Expert to the pontificial collages of Heraldry - Assessor to the Developing Churches
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Montrer les messages depuis:   
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    L'Eglise Aristotelicienne Romaine The Roman and Aristotelic Church Index du Forum -> La Bibliothèque Romaine - The Roman Library - Die Römische Bibliothek - La Biblioteca Romana -> Archive of the Vatican Library Toutes les heures sont au format GMT + 2 Heures
Page 1 sur 1

 
Sauter vers:  
Vous ne pouvez pas poster de nouveaux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas éditer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas supprimer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas voter dans les sondages de ce forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Traduction par : phpBB-fr.com