L'Eglise Aristotelicienne Romaine The Roman and Aristotelic Church Index du Forum L'Eglise Aristotelicienne Romaine The Roman and Aristotelic Church
Forum RP de l'Eglise Aristotelicienne du jeu en ligne RR
Forum RP for the Aristotelic Church of the RK online game
 
Lien fonctionnel : Le DogmeLien fonctionnel : Le Droit Canon
 FAQFAQ   RechercherRechercher   Liste des MembresListe des Membres   Groupes d'utilisateursGroupes d'utilisateurs   S'enregistrerS'enregistrer 
 ProfilProfil   Se connecter pour vérifier ses messages privésSe connecter pour vérifier ses messages privés   ConnexionConnexion 

[NL-CL]Book 5.5.2

 
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    L'Eglise Aristotelicienne Romaine The Roman and Aristotelic Church Index du Forum -> La Bibliothèque Romaine - The Roman Library - Die Römische Bibliothek - La Biblioteca Romana -> Office des bibliothécaires - Office of the Librarian
Voir le sujet précédent :: Voir le sujet suivant  
Auteur Message
Jolieen



Inscrit le: 28 Mai 2018
Messages: 3052

MessagePosté le: Mer Sep 11, 2019 9:31 am    Sujet du message: [NL-CL]Book 5.5.2 Répondre en citant

Citation:

    ........

    De Sanctae Sedis summa administratione
    Apostolische Grondwet « Over de Allerhoogste Regering van de Heilige Stoel ».
    - Suite -



    Sixtus Episcopus, Servus Servorum Dei, Ad perpetuam rei memoriam





    Boek 5.5 : De Congregatie van de Heilige Legers



    Deel II : Het Militair Bestuur van de Orde van Isenduil


      De Orde van de Gouden Militie van Aragoth en Isenduil, of meer eenvoudigweg van de gouden aansporing of Isenduil, is een orde van ridderorde van verdienste die wordt toegekend aan hen die een grote bijdrage hebben geleverd aan het behoud, de verdediging en de verspreiding van het Ware Geloof onder het vaandel van de Heilige Kerk en de Heilige Legers. Het Militair Bureau van de Orde van Isenduil is het Romeinse Bureau dat belast is met het beheer van de huidige zaken van de Orde via een prefect genaamd Ridder-Senator. Het bureau is rechtstreeks afhankelijk van de Soevereine Paus via de Congregatie van het Heilig Leger, die verantwoordelijk is voor het beheer ervan.


    I. Over de Grootmeester en Kanselarij

    Artikel 1:Het opperbevel van de Orde is in handen van de Paus, die ook de Grootmeester is. De Grootmeester wordt aangevuld door de Kanselarij, waarvan de Kanseliers van de Congregatie gezamenlijk worden geïnvesteerd; de Kanselarij is verantwoordelijk voor het toezicht op en de controle van de activiteiten van het Militair Bureau.

    Artikel 2: Maximaal vijftien dagen na zijn benoeming tot Kardinaal die de leiding heeft over het Heilige Leger, ontvangt de persoon in kwestie ridders van de Orde een jas genaamd "jas van Aragoth" en een gordel genaamd "gordel van Isenduil" die er zijn om de kardinaal te herinneren aan de erfenis van Aragoth en Isenduil die twee van de grootste ridders van Aristoteles waren. Het ontvangen van deze wapens leidt de Kanselier naar zijn kantoor in de Orde.

    Artikel 3:Na het ontvangen van het insigne van Aragoth en Isenduil, moet de nieuwe Kanselier trouw aan de Paus als hoofd van de Orde zweren.

    Artikel 4: De Grootmeester en de Kanselarij kunnen, na overleg met de Ridderraad, leden van de Orde bevorderen, degraderen of ontslaan.


    II. Ridder-Senator

    Artikel 5: De rol van de Ridder-Senator is het beheer van de dagelijkse gang van zaken van de Orde. Hij kan kandidaten voordragen voor de Ridderraad.

    Artikel 6: De Ridder-Senator wordt benoemd door de Kanselarij op voorstel van de Ridderraad.

    Artikel 7: De Ridder-Senator zal trouw moeten zweren aan de Paus en de Kanselarij om zijn verantwoordelijkheid te kunnen aanvaarden.


    III.Van de Ridderraad

    Artikel 8: De Ridderraad is samengesteld uit alle Ridders, zij ontmoeten elkaar in de raadskamer.

    Artikel 9: De Ridderraad is te vergelijken met een raad van wijzen van het Heilige Leger, vanwege de diversiteit van zijn leden, door hun daden en hun kleine aantal.

    Artikel 10: Het Ridderbestuur komt bijeen in een crypte van de Sint-Titusbasiliek: de crypte van Isenduil waar verschillende relikwieën van de legendarische Grootmeester van de Tempel worden bewaard.

    Artikel 11: De rol van de Ridderraad is om te oordelen over de toelaatbaarheid van een nieuwe ridder in de Orde en om de kardinaalsbeambten bij te staan in de leiding van de congregatie door hun ervaring.

    Artikel 12:De Ridderraad is bevoegd om op voorstel van de Kanselarij of de Ridder-Senator de wijziging van het Handvest van de Orde voor te stellen met een tweederde meerderheid van de stemmen.


    IV. Effectieve functies van de Raad van Bestuur

    Artikel 13:De Ridderraad kan elk lid van de Congregatie van de Heilige Legers op voorstel van de Kanselarij of de Ridder-Senator onderzoeken. Een Ridder van Isenduil zal daartoe door de Ridderraad worden benoemd. Aan het einde van het onderzoek zal het dossier worden voorgelegd aan de Kanselarij en de Ridderraad.

    Artikel 14: De Ridderraad kan op voorstel van de Kanselarij of de Ridder-Senator met elke entiteit of elk personeelslid van de Congregatie van het Heilig Leger, op voorstel van de Kanselarij of de Ridder-Senator, administratieve controles of onderzoeken uitvoeren om de doeltreffendheid, de striktheid of de regelmatigheid ervan te verzekeren. Een Ridder van Isenduil zal daartoe door de Ridderraad worden benoemd. Aan het einde van het onderzoek zal het dossier worden voorgelegd aan de Kanselarij en de Ridderraad.

    Artikel 15: De Ridderraad benoemt een Ridder om het verzoek tot erkenning van een nieuwe beschikking te volgen. Hij begeleidt de aanvraag en sponsort de leden tot het einde van de procedure.

    Artikel 16: Bij geschillen binnen de Congregatie zal de Ridderraad een Ridder aanwijzen om te bemiddelen.


    V. Ridders

    Artikel 17: Alle ridders moeten fervente Aristoteles zijn en nooit het primaat van het pausdom boven enige andere kroon of trouw in twijfel trekken.

    Artikel 18: De Grootmeester en de Kanselarij kunnen, na overleg met de Ridderraad, nieuwe ridders binnen de Orde veredelen.

    Artikel 19: De Ridderraad heeft het recht om aan de Grootmeester kandidaten voor te dragen voor veredeling.

    Artikel 20: Alleen leden van het Heilige Leger die zich hebben onderscheiden in dienst van de Kerk mogen ridder worden.

    Artikel 21: Behoren tot de orde verleent een generieke adel met de rang van ridder. In ruil daarvoor verbinden de Ridders van de Orde zich ertoe de Kerk en de Heilige Degenen tijdens een kruistocht met alle mogelijke middelen te helpen.

    Artikel 22: Indien een ridder, die zich in een fysieke en morele positie bevond om dat niet te doen, kan hij na het oordeel van het Ridderbestuur van de orde worden uitgesloten.

    Artikel 23: Ridders zijn rolmodellen voor de gelovigen en in het bijzonder voor leden van militaire ordes, zij moeten zich voorbeeldig gedragen, in overeenstemming met de waarden van het Ridderschap.

    Artikel 24: Wanneer hij geridderd is, zal de nieuwe Ridder van Isenduil het volgende protocol moeten volgen en de eed moeten afleggen.:
    Citation:
    Ontvang dit zwaard in de naam van de Allerhoogste, Aristoteles en Christos. Gebruik het voor uw eigen verdediging, voor die van de Heilige Kerk, voor die van het Aristotelische geloof en voor die van de Heilige Stoel. Hoezeer de menselijke kwetsbaarheid je ook toelaat, het doet niemand onrechtvaardig pijn. Moge hij zich verwaardigen om u dit toe te staan.

    Ontvang dit zwaard op je dij, maar wees voorzichtig dat het niet door het zwaard, maar door het geloof is dat de heiligen de heidenen hebben verslagen!

    Kijk uit tegen de perfidie van het naamloze schepsel, en wees waakzaam in geloof en deugd.


    Hoor je dat? Accepteert u het?


    Waarop hij zich zal moeten verantwoorden:

    Ik hoor dat en accepteer het!

    We zullen het hem dan vragen:

    Zult u de Allerhoogste, zijn Heilige Kerk, zijn Heilige Vicaris en zijn gelovigen blijven dienen volgens de voorschriften die u zijn onderwezen?

    Als het antwoord van de geadresseerde ja is, zal hij dan de eed afleggen.

    Ik zweer hier om de Aristotelische Kerk te dienen.
    Ik zweer gehoorzaamheid aan de Paus, de Kanselier, de Vice-Kanselier en de Ridder Senator.
    Ik zal de regels van de Orde naleven en mijn taken als lid van de Ridderraad uitvoeren.
    van Isenduil, door mijn loyaliteit aan hem te leggen.
    Ik zou het insigne dat ik kreeg tijdens mijn veredeling dragen en eren.
    Ik zou mijn situatie niet misbruiken en zou onpartijdig blijven wat betreft de genomen of te nemen besluiten.
    Ik zwijg over de opmerkingen die binnen het Concilie van de Ridders van Isenduil zijn gemaakt en ik zwijg en zal ze alleen met de andere Ridders of de Heilige Curie bespreken.

    Ik kreeg het zwaard in de naam van de Allerhoogste, Aristoteles en Christos.

    Ik zweer het alleen te gebruiken voor mijn eigen verdediging, voor die van de Heilige Kerk, voor die van het Aristotelische geloof en voor die van de Heilige Stoel. Hoezeer de menselijke kwetsbaarheid mij ook toestaat, ik zou niemand onrechtvaardig kwetsen met hem.

    Ik zou erop willen letten dat het niet door het zwaard, maar door het geloof is dat de heiligen de heidenen hebben verslagen!

    Hij werd een Ridder van Isenduil na te zijn geridderd.

    Vandaag, ---, maak ik u, voor de Aristotelische Kerk, de Allerhoogste en de twee profeten, Ridder in de Orde van Isenduil. Moge God doorgaan met wat Hij in jou is begonnen.


    Artikel 25: De eed van de Ridders van Isenduil heeft voorrang boven elke andere. Zij dienen rechtstreeks de Congregatie van het Heilige Legers. Ook al behouden zij hun lidmaatschap en functies binnen een militair-godsdienstige orde, een seculiere organisatie of een koninkrijk, toch is hun band met de Kerk en het Ridderbestuur van het grootste belang.




    Canonieke tekst over "De hoogste regering van de Heilige Stoel",
    Gegeven in Rome, op het vereerde graf van de heilige Titus, op de zesde dag van augustus, op vrijdag, in het jaar van genade MCDLXVII, het eerste van ons pontificaat.

    Vertaald door Alexei Kosygin - San Loyat - 10 september 1467 te Rome.


_________________

Cardinal-Deacon of the British Isles -Bishop In Partibus of Lamia - Prefect to the Villa of St.Loyat - Expert to the pontificial collages of Heraldry - Assessor to the Developing Churches
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Montrer les messages depuis:   
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    L'Eglise Aristotelicienne Romaine The Roman and Aristotelic Church Index du Forum -> La Bibliothèque Romaine - The Roman Library - Die Römische Bibliothek - La Biblioteca Romana -> Office des bibliothécaires - Office of the Librarian Toutes les heures sont au format GMT + 2 Heures
Page 1 sur 1

 
Sauter vers:  
Vous ne pouvez pas poster de nouveaux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas éditer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas supprimer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas voter dans les sondages de ce forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Traduction par : phpBB-fr.com