L'Eglise Aristotelicienne Romaine The Roman and Aristotelic Church Index du Forum L'Eglise Aristotelicienne Romaine The Roman and Aristotelic Church
Forum RP de l'Eglise Aristotelicienne du jeu en ligne RR
Forum RP for the Aristotelic Church of the RK online game
 
Lien fonctionnel : Le DogmeLien fonctionnel : Le Droit Canon
 FAQFAQ   RechercherRechercher   Liste des MembresListe des Membres   Groupes d'utilisateursGroupes d'utilisateurs   S'enregistrerS'enregistrer 
 ProfilProfil   Se connecter pour vérifier ses messages privésSe connecter pour vérifier ses messages privés   ConnexionConnexion 

[Dogma] SE - LC - Chapter 7

 
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    L'Eglise Aristotelicienne Romaine The Roman and Aristotelic Church Index du Forum -> La Bibliothèque Romaine - The Roman Library - Die Römische Bibliothek - La Biblioteca Romana -> Archive of the Vatican Library
Voir le sujet précédent :: Voir le sujet suivant  
Auteur Message
Kalixtus
Cardinal
Cardinal


Inscrit le: 24 Fév 2013
Messages: 12721
Localisation: Roma, Palazzo Doria-Pamphilj

MessagePosté le: Dim Sep 23, 2018 1:42 am    Sujet du message: [Dogma] SE - LC - Chapter 7 Répondre en citant

Citation:



Kapitel VII

Jag skulle alltid minnas den dagen mina vänner. Efter att vi lämnat basilikan möttes vi av synen av hur några dagdrivare for ut mot varandra. Vi försökte avråda Christos, men han lyssnade inte utan närmade sig de grälande.

Han förstod snart orsaken till konflikten framför honom; ett får var löst, plågat av ropen som kom från alla håll. På fårets vänstra sida fanns det hedningar i täten stod deras präst och höll i en lång kniv. På den andra sidan stod några som var missnöjda med den hedniska religionen och som avvikit något mindre från Aristotles föreskrifter än den första gruppen. Den andra gruppen var emot det barbariska offer som förbereddes till de falska gudarnas ära. De båda grupperna skrek våldsamt åt varandra.

Då ropade Christos lugnt på det stackars fåret som fogligt började gå mot honom. Christos lugnade det och sade åt det att gå sin väg. Då gav sig fåret av. Men den hedniske prästen fylldes med ilska mot Christos och började gå mot honom med kniven i högsta hugg. Nu ställde vi oss framför Christos, Titus, Paulos och jag själv fick snart sällskap av nio av dem som hade stått i den högra gruppen. Men Christos vandrade framåt och ställde sig ensam framför prästen. Denne stirrade hårt in i Messias ögon, bleknade, och lämnade platsen utan ett ord, följd av hedningarna.

Då vände vi tolv oss, häpna över vad som hänt, mot denna stora och mystiska man. En av oss, en man som jag inte kände då, men vars namn var Thanos, frågade honom: "Vem är du som lugnar lamm och vars ömhet tvingar bort de hedniska skändligheterna?"

Då svarade Christos: "Jag heter Christos, och jag är av Josephs och Marias ätt. De som känner mig säger att jag är Messias på grund av min kärlek till Gud och mina medmänniskor."

Och vi utropade: "I sanning, ingen av oss betvivlar detta. Vi tackar Den Högste för att Han sände dig till oss, så att Hans ord lyser upp våra liv och Aristotles profetia uppfylls."

Och Christos svarade: "Det är i sanning sorgligt att så många av Guds barn har vänt sig från Hans kärlek. Det är nödvändigt att vägleda dem så att deras fel rättas till. Kommer ni att följa mig och göra er själva till Guds ords apostlar?"

Jag såg på gruppen som inte redan kände Christos och som tycktes vara delade mellan glädje och bekymmer. Och de frågade Messias vad de behövde göra.

_________________
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Jolieen



Inscrit le: 28 Mai 2018
Messages: 3052

MessagePosté le: Dim Sep 23, 2018 1:43 am    Sujet du message: Répondre en citant

Arrow Origin http://rome.lesroyaumes.com/viewtopic.php?t=192
_________________

Cardinal-Deacon of the British Isles -Bishop In Partibus of Lamia - Prefect to the Villa of St.Loyat - Expert to the pontificial collages of Heraldry - Assessor to the Developing Churches
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Montrer les messages depuis:   
Poster un nouveau sujet   Répondre au sujet    L'Eglise Aristotelicienne Romaine The Roman and Aristotelic Church Index du Forum -> La Bibliothèque Romaine - The Roman Library - Die Römische Bibliothek - La Biblioteca Romana -> Archive of the Vatican Library Toutes les heures sont au format GMT + 2 Heures
Page 1 sur 1

 
Sauter vers:  
Vous ne pouvez pas poster de nouveaux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas éditer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas supprimer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas voter dans les sondages de ce forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Traduction par : phpBB-fr.com