L'Eglise Aristotelicienne Romaine The Roman and Aristotelic Church Index du Forum L'Eglise Aristotelicienne Romaine The Roman and Aristotelic Church
Forum RP de l'Eglise Aristotelicienne du jeu en ligne RR
Forum RP for the Aristotelic Church of the RK online game
 
Lien fonctionnel : Le DogmeLien fonctionnel : Le Droit Canon
 FAQFAQ   RechercherRechercher   Liste des MembresListe des Membres   Groupes d'utilisateursGroupes d'utilisateurs   S'enregistrerS'enregistrer 
 ProfilProfil   Se connecter pour vérifier ses messages privésSe connecter pour vérifier ses messages privés   ConnexionConnexion 

[Votação] Curso de Pastoral Intermédia

 
Poster un nouveau sujet   Ce sujet est verrouillé; vous ne pouvez pas éditer les messages ou faire de réponses.    L'Eglise Aristotelicienne Romaine The Roman and Aristotelic Church Index du Forum -> ARCHIVES : Eglises Nationales - National Churches -> Igreja de Portugal - Arquivo da AEP
Voir le sujet précédent :: Voir le sujet suivant  

Concorda com a seguinte proposta para o Curso de Pastoral Intermédia?
Sim
100%
 100%  [ 3 ]
Não
0%
 0%  [ 0 ]
Em branco
0%
 0%  [ 0 ]
Total des votes : 3

Auteur Message
NReis



Inscrit le: 16 Mai 2012
Messages: 2658
Localisation: Chaves - Kingdom of Portugal

MessagePosté le: Jeu Oct 12, 2017 7:36 pm    Sujet du message: [Votação] Curso de Pastoral Intermédia Répondre en citant

- Caríssimos, tendo passado o tempo previsto pelos Estatutos para discussão e vendo que não tem havido mais sugestões, levo agora a votação estas lições do Curso de Pastoral Intermédia.

Caso seja aprovado, será traduzido e enviado à Prefeitura do Ensino Aristotélico, para aprovação.


Citation:
                      Lição 1: A Criação






A Criação é o primeiro volume do Livro das Virtudes. É através dele que ficamos a conhecer como o mundo e todas as suas criaturas foram gerados pelo Altíssimo, descobrindo também qual o sentido das nossas vidas.

Sendo o primeiro, é considerado um dos volumes mais importantes de todos, introduzindo também a figura de Oane, personagem importantíssima na história do Aristotelismo, sendo o nosso patriarca. É através de Oane e dos seus ensinamentos futuros que os dois profetas - Aristóteles e Christos - foram inspirados nas obras que nos legaram.

Como em todos os cursos, a leitura é uma componente fundamental, pois foi através de livros escritos que estes conhecimentos nos foram transmitidos, geração após geração. Assim sendo, peço-te que leias o livro da Criação que te entregarei
- o/a professor(a) retira de dentro da sua bolsa o livro da Criação que estende ao aluno.

Após a leitura atenta do mesmo, e se restar alguma dúvida poderás dizer, para te poder esclarecer. De seguida, tens uma pequena prova, na qual demonstrarás não apenas os conhecimentos adquiridos mas na qual farás também uma pequena reflexão.



Citation:
Prova Teórica:

    1. Após o Nada ter desaparecido, outra coisa veio em seu lugar. O que foi?

    2. Quais são as duas partes que compõem a vida? Por que?

    3. O que todas as criaturas tinham em comum?

    4. Qual a grande questão que o pequeno grupo tinha? Por que eles a tinham?

    5. Quem foi Oane? Por que foi ele tão importante?

    6. Quem era a criatura que defendeu o domínio dos fortes sobre os fracos?

    7. Qual o propósito da sétima parte em que Jah dividiu o tempo? E quais os dois presentes que Ele nos deixou?

    8. Qual o significado dos dois astros criados pelo Omnipotente?

    9. Por fim, na esperança que o livro das Virtudes tenha ajudado à introspeção, peço-te que reflitas um pouco sobre o teu percurso até aqui. Qual julgas ser a missão que o Altíssimo tem para ti?


Citation:
                      Lição 2: A Pré-História






Após termos visto como o Altíssimo criou o mundo e como escolheu Oane para ser o guia do seu povo nos primórdios da humanidade, tendo escolhido os homens como os Seus preferidos, colocando as restantes criaturas abaixo destes, passamos agora ao estudo da Pré-História.

No volume da Pré-História, continuamos agora a acompanhar Oane e o povo de Jah, observando simultaneamente a sua ascensão e declínio. Iremos estudar e entender as razões que permitiram ao povo do Altíssimo prosperar, e o que causou o seu declínio, abrindo a porta para a perversão e depravação da Criatura Sem Nome, que se encontrava desejosa de corromper os escolhidos do Senhor, na sua inveja e orgulho. Conseguimos ver também como o Altíssimo puniu os homens pelo seu desvio do caminho da Virtude e o que estes fizeram após o castigo divino, terminando com o aparecimento de Aristóteles.

Confio-te então agora, caro/a aluno/a, o livro da Pré-História! Que ele te sirva de guia e de exemplo para a tua vida futura!
- o/a professor(a) retira de dentro da sua bolsa o livro da Pré-História que estende ao aluno.

Deverás agora lê-lo atentamente e refletir sobre o seu conteúdo, sanando todas as tuas dúvidas comigo. Estou cá para te orientar e clarificar em todo este percurso, pelo que rogo que não deixeis de expôr os teus questionamentos. Após termos terminado esse período de diálogo e esclarecimento, peço-te que efetues uma pequena prova, de modo a garantir que entendeste corretamente tudo o que te foi transmitido.



Citation:
Prova Teórica:

    1. Qual julgas ter sido a missão da Oane? Por que aceitou ele a morte tão serenamente?

    2. O que afastava a preguiça dos homens, permitindo-lhes prosperar?

    3. Qual foi o primeiro pecado cometido pelos homens? Como esse pecado os afastou do caminho da virtude?

    4. Julgas ter sido a Criatura Sem Nome que corrompeu os homens ou esta apenas se aproveitou da corrupção destes? Justifica a tua resposta.

    5. Após o anúncio do Altíssimo aos habitantes de Oanylone, ambos os lados da contenda - Virtude e Pecado - conseguiram os seus soldados. Quem eles eram e o que representavam?

    6. Denota que sete foram os escolhidos de cada lado da disputa entre o bem e o mal. Sois da opinião que a cada virtude corresponde o respetivo pecado? Se sim, qual julgas ser a correspondência correta? Justifica a tua resposta.

    7. Depois do castigo divino, o povo de Oane espalhou-se pelo mundo fora. Julgais que eles entenderam o propósito do castigo do Todo-Poderoso? E por que Jah dividiu a língua em muitas?

    8. Por que os homens inventaram falsas divindades?

    9. No final deste livro, peço-te que reflitais um pouco sobre as razões que levaram ao declínio do povo de Jah. Na tua opinião, quais julgas que terão sido as diferenças entre Oane e os restantes homens? Olha para dentro de ti e diz-me se também tu te tens desviado do caminho do Altíssimo. De que forma(s)?


Citation:
                    Lição 3: O Eclipse e o Fim dos Tempos






Os meus parabéns, caro/a aluno/a! Completadas as duas primeiras lições, conseguiste cumprir cerca de 30% do curso de Pastoral Intermédia. Prossigamos agora nesta jornada, estudando um pouco mais os caminhos do Senhor.

Nesta única lição iremos percorrer os livros do Eclipse e do Fim dos Tempos. Ireis notar que estes livros são, na sua génese, bastante diferentes dos dois anteriores. Enquanto o livro da Criação e da Pré-História acompanharam o povo do Altíssimo como um todo, destacando certamente algumas personagens mais relevantes, como o caso de Oane e de Aristóteles, estes dois novos livros centram-se agora sobre visões.

No livro do Eclipse vereis a visão de Sypous sobre o que nos acontecerá a todos após a morte. Seguirás o percurso deste pelo Inferno Lunar, em todo o seu horror e perversão, passando depois para o Paraíso Solar, na sua sublimidade e esplendor. É aqui que perceberás melhor a imagem disforme que cada um dos 7 pecadores que ouviram a Criatura Sem Nome assumiu após a destruição de Oanylone, forma essa que apenas refletiu o interior de cada um deles, observando como eles dominam sobre cada um dos seus pecados.

Já no livro do Fim dos Tempos ireis observar a visão que teve Ysupso de Alexandria acerca do destino do homem, caso este se abandone aos prazeres materiais e se esqueça de amar o seu Criador assim como os seus semelhantes. Verás como os quatro elementos se conjugarão todos de modo a se revoltarem contra o homem, em vez de se subjugarem à sua vontade, destruindo toda a vida e toda a Criação do Todo-Poderoso. Contudo, também entendereis que esse destino não é certo, podendo ser certamente evitado se não dermos ouvidos à Criatura à qual Jah não deu nome.

Assim sendo, entrego-te agora os livros do Eclipse e do Fim dos Tempos. Que eles te possam inspirar e sejam fonte de sabedoria!
- o/a professor(a) retira de dentro da sua bolsa o livro do Eclipse e o livro do Fim dos Tempos que estende ao aluno.

Após ler atentamente os livros e teres esclarecido todos os teus questionamentos, tens uma prova para efetuar! Esta é mais pequena do que as restantes, como forma de te recompensar pelo esforço empregue até aqui.



Citation:
Prova Teórica:

    1. No Inferno Lunar, cada um dos 7 Príncipes Demónios controla uma área específica. O ambiente que circunda cada uma dessas áreas está intimamente relacionado à natureza do pecado aí expiado. Explica como cada cenário e a descrição de cada Príncipe Demónio se liga ao respetivo pecado.

    2. Após se encontrar com Jah, Sypous entendeu a sua missão. Qual era?

    3. No livro do Fim dos Tempos, o Altíssimo apresenta a Ysupso o destino dos homens, caso estes se desviem do caminho da Virtude. Assim sendo, se o Todo-Poderoso ama a Sua Criação, por que deu ele aos homens o livre-arbítrio, permitindo-lhes que ouçam as palavras venenosas da Criatura Sem Nome?

    4. Qual a missão de Aristóteles e Christos?

    5. O que o batismo possibilita? Pode um virtuoso não batizado aceder ao Paraíso?


Citation:
                      Lição 4: O Legado de Oane






Nesta nossa quarta lição, iremos dar mais atenção ao Legado de Oane. O que nos deixou Oane de tão importante? Como ele conseguiu guiar o povo do Altíssimo sem a ajuda de uma instituição como a Igreja? Quais foram os ensinamentos que perduraram após a sua morte? São este tipo de questões que tentaremos clarificar nesta lição.

Como já vimos, Oane pode ser considerado como o patriarca do Aristotelismo. Foi ele a quem Jah legou o comando e orientação do Seu povo, transmitindo-lhes o Amor do Todo-Poderoso e uma parte da Sua sabedoria. Foi também ele que encontrou o local onde se haveria de instalar a cidade de Oanylone que, após a sua morte e consequente desvio da população em direcção à perversão da Criatura Sem Nome, foi completamente destruída.

Este livro é constituído por apenas dois textos - um da autoria de Oane, tendo sobrevivido até aos nossos dias e que foi recuperado pela Congregação do Santo Ofício; e outro descoberto durante o saque de Constantinopla em 1204 sobre a personagem e os ensinamentos de Noam, um dos descendentes de Oane.

Entrego-te agora o livro do Legado de Oane, para que possas aprender mais sobre estes ensinamentos tão importantes, que se encontram na base do Aristotelismo
- o/a professor(a) retira de dentro da sua bolsa o livro do Legado de Oane, entregando-o ao aluno de seguida.

Depois da leitura atenta do mesmo, peço-te que respondas a umas perguntas, como já é hábito. Também esta prova é mais pequena do que aquelas a que estais habituado, embora não deveis descurar a qualidade das respostas, já que este livro é muito importante.



Citation:
Prova Teórica:

    1. Qual o elo que Oane nos apresenta entre a Criatura Sem Nome e o Nada? E como se ligam eles a Jah?

    2. Em quantas esferas se encontra o mundo dividido? O que constitui cada uma delas?

    3. O que Oane inventou? E que regras ditam o que ele inventou?

    4. Qual o propósito das Bem-Aventuranças?

    5. Porque Noam dividiu o dia em três partes iguais?

    6. Qual o simbolismo da árvore no sonho de Noam? Por que a árvore é o símbolo mais adequado?

    7. Na tua opinião, qual julgas que terá sido o contributo mais importante de Oane e de Noam? Justifica a tua resposta.


Citation:
                      Lição 5: Os Arcanjos - Parte 1






Entramos agora na recta final do nosso curso! As quatro lições que se seguem são um pouco diferentes do que temos visto até aqui. Embora elas incidam sobre o estudo do Livro das Virtudes, os textos analisados e o teor dos mesmos muda substancialmente.

Esta e a próxima lição incidirão sobre cada um dos sete Arcanjos. Relembremo-nos do estudo da Pré-História: Após o anúncio da destruição da cidade de Oanylone, sete virtuosos foram escolhidos dentre o povo pecador, para ajudar os homens a arrependerem-se dos seus pecados. Cada um desses sete Homens representa uma das Virtudes a seguir, tendo-se destacado na sua vida nessa mesma Virtude.

Nesta lição em específico estudaremos a história de três Arcanjos - Rafaela, Mikael e Gabriel. Cada um deles teve uma infância diferente, cada um deles teve uma vida diferente e cada um deles sentiu o chamamento de uma forma diferente: contudo, foram igualmente chamados pelo Altíssimo para o servir ao Seu lado, de tão puro que era o seu coração e de tão virtuoso que era o seu caráter.

Caro/a aluno/a, confio agora na tua posse os pergaminhos que falam na vida destes três virtuosos!
- o/a professor(a) retira de dentro da sua bolsa os pergaminhos da vida de Gabriel, de Mikael e de Rafaela, entregando-os ao aluno.

Mais uma vez, deverás ler os pergaminhos e quaisquer dúvidas, podes esclarecer comigo! Que estes textos sejam para ti exemplo de virtuosidade!



Citation:
Prova Teórica:

    1. O Arcanjo Gabriel partilha um laço relativamente próximo com o Príncipe Demónio Leviatã. Apesar de terem convivido na presença um do outro, são opostos. Caracteriza os dois, mostrando como são diferentes.

    2. Qual a Virtude associada a Gabriel? Como este a demonstrou na sua vida?

    3. Mikael viveu rodeado de virtude juntamente com o seu irmão Belial. Contudo, Mikael nunca se deixou ceder às tentações da Criatura Sem Nome. Quais achas que foram as razões?

    4. Rafaela, ao contrário dos outros Arcanjos, nem sempre foi crente. Caracteriza as suas duas fases e o que a fez mudar.

    5. Por que se o teu irmão se desviar do amor divino, a responsabilidade de lho mostrar é tua?

    6. Com base nos testemunhos dos 3 Arcanjos, reflete sobre o teu percurso até aqui e explica-me como colocaste cada uma das três virtudes em prática, através das tuas ações. Caso não tenhas colocado alguma em prática, indica como podes mudar isso.


Citation:
                      Lição 6: Os Arcanjos - Parte 2






Como mencionado na lição anterior, a lição número 6 será uma extensão da lição número 5, cobrindo agora os restantes 4 Arcanjos que faltam - Jorge, Galadriel, Miguel e Sylphael.

Como terás o prazer de ler, também estes quatro Arcanjos tiveram vidas diferentes, tendo sentido o chamamento divino de uma forma muito própria. Sobre alguns deles sabe-se a sua infância e vida, embora sobre outros apenas os seus atos e aparições se saibam.

Os Arcanjos são todos eles exemplos de virtuosidade. Foram eles os sete que foram escolhidos especialmente pelo Altíssimo para servirem no Sol a Seu lado, tal era a pureza e bondade dos seus corações. Que possas aprender e assimilar os seus exemplos!
- o/a professor(a) retira de dentro da sua bolsa os pergaminhos da vida de Sylphael, de Miguel, de Jorge e de Galadriel, entregando-os ao aluno.

Confio à tua guarda os pergaminhos contendo a vida dos Arcanjos, pelo que os deverás ler e responder às seguintes perguntas! Quaisquer dúvidas, já sabes.



Citation:
Prova Teórica:

    1. Como a Virtude de Sylphael - o Prazer - não é considerado um pecado mortal? Não deveria a sobriedade ser mais valorizada em seu detrimento?

    2. Como Sylphael conseguiu deter a possessão da Criatura Sem Nome?

    3. Qual o poder sobrenatural que diziam que Miguel tinha? Em que este poder consistia?

    4. Porque devemos desfrutar as riquezas materiais? Só elas importam?

    5. Quem são os profetas de que fala São Jorge?

    6. Como Galadriel demonstrou a virtude que lhe estava associada?

    7. O que representava a coroa da Criatura Sem Nome?

    8. Tal como na prova anterior, peço-te que digas como, na tua vida, tens demonstrado as virtudes que representam estes quatro Arcanjos. No caso de não as teres praticado, indica o que poderás mudar na tua vida para as praticar.


Citation:
                    Lição 7: Os Príncipes Demónios - Parte 1






Caro aluno/a, passamos agora para o reverso da medalha - os Príncipes Demónios.

Como já podemos ver anteriormente, estas 7 pessoas são os opostos dos Arcanjos, tendo sido lançados por Jah ao Inferno Lunar onde têm os seus territórios. São exemplos de perversidade e de tudo o que há de vicioso na natureza humana, destacando-se na sua vida pelo abuso dos prazeres que o Altíssimo nos legou.

A Criatura Sem Nome viu nestes humanos potencial para desviar os homens e impor a sua máxima do domínio do forte sobre o fraco, que em última instância iria provar ao Todo-Poderoso que a espécie à qual Este deu o estatuto de Seus preferidos não era mais de uma espécie fraca e facilmente corrompível.

Também esta lição, à semelhança da dos Arcanjos, será dividida em duas partes. Contudo, há uma pequena diferença. A demonografia de Belial é um documento que ainda está na posse do Santo Ofício, inacabado. Como podereis imaginar, alguns dos documentos originais encontravam-se em muito mau estado e estão a ser recuperados e reconstituídos fragmentos preciosos para a integridade do texto. A Igreja tem a preocupação de lançar textos coerentes e consistentes, pelo que não teremos oportunidade de estudar essa demonografia.

Tal como os bons exemplos, também os maus necessitam ser ensinados, para que se entendam os caminhos que devem ser evitados.
- o/a professor(a) retira de dentro da sua bolsa os pergaminhos da vida de Lúcifer, de Leviatã e de Belzebu, entregando-os ao aluno.

Lê atentamente e presta especial atenção aos momentos das conversões dos mesmos pela Criatura Sem Nome! Vê quanta perfídia e atrevimento esta teve ao corromper assim os filhos de Jah! Entrego-te também uma pequena prova, para que possas certificar que compreendeste bem a lição.



Citation:
Prova Teórica:

    1. A história de Lúcifer teve dois momentos muito distintos. Caracteriza cada um deles, mostrando as suas diferenças.

    2. O que levou à descrença de Lúcifer no Altíssimo?

    3. A história de Leviatã ajuda-nos a entender melhor esta personagem que já havíamos conhecido através da história de Gabriel, visto que estão bastante relacionados. Aludindo à infância de Leviatã, de onde consideras ter provindo a sua ira?

    4. Porque Leviatã atormentava especialmente Gabriel, tendo chegado a matar o pai deste?

    5. Sendo que na infância Leviatã amava verdadeiramente Leto, por que o matou? A quem era a sua admiração dirigida?

    6. Belzebu, embora o símbolo da Avareza, não começou por cometer esse pecado. Que pecado cometeu ele inicialmente, na sua juventude, quando vivia com os seus irmãos e pai?

    7. Qual o verdadeiro interesse de Belzebu em não querer que os habitantes de Oanylone deixassem a cidade?

    8. Também tu já cometeste algum dos 3 pecados relativos a estes 3 Príncipes-Demónios? Se sim, indica em que situações.


Citation:
                    Lição 8: Os Príncipes Demónios - Parte 2






Muito bem! Chegámos agora à oitava e última lição deste curso! Foi um caminho árduo mas conseguiste chegar até aqui, com muito esforço, perseverança e dedicação!

No final desta lição, teremos acabado de estudar todo o primeiro volume do Livro das Virtudes. Passámos pela Criação, a Pré-História, o Eclipse, o Fim dos Tempos, o Legado de Oane, os Arcanjos e acabaremos agora com os Príncipes Demónios. Toda a história antes dos profetas se encontra aqui. Todos estes temas são importantes de ser estudados porque, além de fazem parte da história da religião Aristotélica, são estes acontecimentos que marcaram a vinda de Aristóteles e Christos, e o que os fez seguir as suas distintas jornadas. Foram os ensinamentos deixados por Oane e os seus descendentes que permitiram a Aristóteles e a Christos a base necessária para a construção dos seus conhecimentos.

Nesta última lição estudaremos as demonografias de Satanás, Asmodeus e Azazel. Todos os três são Príncipes-Demónios, cada um com o seu pecado e com infâncias diferentes - uns viveram no amor simples e outros em grandes opulências mas não amados. Não obstante, todos eles foram tentados pela Criatura Sem Nome e todos eles se deixaram corromper, tendo sido os seus vícios bastante profundos.

Entrego-te então os três pergaminhos correspondentes aos três Príncipes-Demónios, de modo que vejas como a fraqueza na fé permite a corrupção dos corações.
- o/a professor(a) retira de dentro da sua bolsa os pergaminhos da vida de Satanás, de Azazel e de Asmodeus, entregando-os ao aluno.

Se precisares de ajuda ou tiveres alguma dúvida, dispõe! E, como sempre, há uma pequena prova! Mas não te preocupes, é a última!



Citation:
Prova Teórica:

    1. O que a inveja e ambição de Satanás procuravam preencher?

    2. Por que ficou Satanás com o pingente de Eleanor? Qual o significado desse ato?

    3. No final da sua vida, Satanás chegou ao expoente máximo do seu desejo. Qual foi esse expoente?

    4. Consideras que a falta de instrução sobre o Altíssimo e Oane poderá ter tido a sua influência sobre Azazel? Justifica a tua resposta.

    5. O pecado que caracterizou Azazel era a Gula. Contudo, além disso, ele também apoiou a inércia. Em que campo ele apoiou essa apatia?

    6. Consideras que a condição física de Asmodeus despoletou o seu pecado? Justifica a tua resposta.

    7. Por que a alguns dos Príncipes Demónios a Criatura Sem Nome apareceu a tentá-los, mas a outros só apareceu após o anúncio do Altíssimo? Qual pensas ter sido a razão dessa diferença?

    8. Também tu já cometeste algum dos 3 pecados relativos a estes 3 Príncipes-Demónios? Se sim, indica em que situações.

_________________
His Excellency NReis Ribeiro de Sousa Coutinho | Archbishop of Braga | Vice-Primate of the Kingdom of Portugal | General Secretary of the Roman Registers | Writer of the Saint Office | Translator on Villa San Loyats



Diploma Curso Professoral


Dernière édition par NReis le Ven Nov 03, 2017 10:48 pm; édité 1 fois
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
NReis



Inscrit le: 16 Mai 2012
Messages: 2658
Localisation: Chaves - Kingdom of Portugal

MessagePosté le: Jeu Oct 12, 2017 7:36 pm    Sujet du message: Répondre en citant

Sim
_________________
His Excellency NReis Ribeiro de Sousa Coutinho | Archbishop of Braga | Vice-Primate of the Kingdom of Portugal | General Secretary of the Roman Registers | Writer of the Saint Office | Translator on Villa San Loyats



Diploma Curso Professoral
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Eduardo



Inscrit le: 13 Avr 2017
Messages: 1733
Localisation: Real Paço da Ribeira, Reino de Portugal

MessagePosté le: Jeu Oct 12, 2017 7:56 pm    Sujet du message: Répondre en citant

Arrow
_________________
Pela Graça de Deus, Sua Majestade Real D. Eduardo I de Portugal, Rei de Portugal e dos Algarves, d'Aquém e d'Além-Mar
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé Visiter le site web de l'utilisateur
Nicollielo



Inscrit le: 16 Mar 2016
Messages: 328
Localisation: Chaves - Condado do Porto

MessagePosté le: Dim Oct 15, 2017 8:01 pm    Sujet du message: Répondre en citant

Sim
_________________
Antonio Carlo Próspero Nicollielo | Professor Estagiário do Seminário Menor de Viana do Castelo
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
NReis



Inscrit le: 16 Mai 2012
Messages: 2658
Localisation: Chaves - Kingdom of Portugal

MessagePosté le: Mer Oct 18, 2017 11:52 pm    Sujet du message: Répondre en citant

Proposta aprovada! Irei proceder então à tradução do Curso, enviando-o de seguida à Prefeitura do Ensino Aristotélico, para aprovação!

Infelizmente só poderei começar a traduzir após dia 25.

_________________
His Excellency NReis Ribeiro de Sousa Coutinho | Archbishop of Braga | Vice-Primate of the Kingdom of Portugal | General Secretary of the Roman Registers | Writer of the Saint Office | Translator on Villa San Loyats



Diploma Curso Professoral
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
_Knife_



Inscrit le: 20 Fév 2010
Messages: 78

MessagePosté le: Jeu Oct 19, 2017 12:56 am    Sujet du message: Répondre en citant

Arrow
_________________
Monsenhor Wilian Knifer Torre.
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
NReis



Inscrit le: 16 Mai 2012
Messages: 2658
Localisation: Chaves - Kingdom of Portugal

MessagePosté le: Mer Nov 01, 2017 9:07 pm    Sujet du message: Répondre en citant

- Irmãos, irei colocar aqui as diversas lições à medida que as for traduzindo. Esta é a primeira.

Citation:
                      Lesson 1: The Creation






The Creation is the first volume of the Book of Virtues. Is through it that we became to know how the world and all its creatures were beget by the Most High, discovering also what is the meaning of our lives.

Being the first, is considered one of the most important volumes of all, introducing also the figure of Oane, a ultimate character in the history of the Aristotelianism, being our patriarch. Is through Oane and his futures teachings that the two prophets - Aristoteles and Christos - were inspired in the works that have bequeathed us.

As in every course, the reading is a fundamental component, since was through books that this knowledge was transmitted to us, generation after generation. Therefore, I ask you to read the book of the Creation I will deliver you
- the professor withdraws from his/her purse the Book of the Creation which hands to the student.

After a careful reading, and if any doubt subsists, you can ask, for me to enlighten you. Afterwards, you have a small task, on which you will demonstrate not only the acquired knowledge but on which you will do too a small reflection.



Citation:
Theoretical Task:

    1. After the Nothing had disappeared, other thing came in its place. What was it?

    2. Which are the two parts that compose life? Why?

    3. What all creatures had in common?

    4. Which was the great question that the small group had? Why did they have it?

    5. Who was Oane? Why was he so important?

    6. Who was the creature that defended the domain of the strong over the weak?

    7. Which was the purpose of the seventh part in which Jah divided the time? And which were the two gifts that He left us?

    8. Which was the meaning of the two stars created by the Omnipotent?

    9. Lastly, in the hope that the Book of Virtues had helped to introspection, I ask you to meditate a bit about your path until this point. Which do you think is the mission that the Most High has for you?

_________________
His Excellency NReis Ribeiro de Sousa Coutinho | Archbishop of Braga | Vice-Primate of the Kingdom of Portugal | General Secretary of the Roman Registers | Writer of the Saint Office | Translator on Villa San Loyats



Diploma Curso Professoral


Dernière édition par NReis le Sam Nov 04, 2017 8:23 pm; édité 2 fois
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
NReis



Inscrit le: 16 Mai 2012
Messages: 2658
Localisation: Chaves - Kingdom of Portugal

MessagePosté le: Ven Nov 03, 2017 12:48 am    Sujet du message: Répondre en citant

Citation:
                      Lesson 2: The Prehistory






After we have seen how the Most High created the world and how chose Oane to be the guide of His people in the early days of humanity, having chosen the men as His preferred, placing the remaining creatures underneath these ones, we pass now to the study of the Prehistory.

In the volume of the Prehistory, we continue now to follow Oane and the people of Jah, observing simultaneously their rise and fall. We are going to study and understand the reasons which allowed the people of the Most High to prosper, and what caused their fall, opening the door to the perversion and depravation of the Nameless Creature, that was desirous to corrupt the chosen of the Lord, in its envy and pride. We can also see how the Most High punished the men for their deviation from the Virtue path and what these have done after the divine punishment, ending then with the appearance of Aristotle.

I trust you now then, dear student, the Prehistory book! May it serve you as a guide and axample for your future life!
- the professor withdraws from its bag the book of the Prehistory delivering it to the student.

You shall read it carefully and reflect about its content, clarifying all your doubts with me. I am here to guide and enlighten you in all this path, and therefore I beg you not to stop exposing your questions. After having finished that period of dialogue and clarification, I ask you to do a small task, to guarantee that you have correctly understood all that was transmitted to you.



Citation:
Theoretical Task:

    1. What do you think was the mission of Oane? For what reason did he accepted the death so quietly?

    2. What kept away the sloth from men, allowing them to prosper?

    3. What was the first sin committed by the men? How this sin have driven them away from the path of virtue?

    4. Do you think that was the Nameless Creature who corrupted the men or this one just took advantage of their own corruption? Justify your answer.

    5. After the announcement of the Most High to the citizens of Oanylone, both sides of the strife - Virtue and Sin - get their soldiers. Who were them and what did they represent?

    6. Note that seven were chosen from both sides of the dispute between the good and the evil. Are you of the opinion that to each virtue corresponds its respective sin? If so, which do you judge being the right correspondence? Justify your answer.

    7. After the divine punishment, the people of Oane spread throughout the world. Do you believe that they understood the purpose of the punishment of the Almighty? And why did Jah divide the language in many?

    8. For what reason did the men invent false deities?

    9. In the end of this book, I ask you to think a little bit about the reasons which took to the fall of the people of Jah. In your opinion, which do you think that have been the differences between Oane and the remaining men? Look inside you and tell me if you have deviated too from the path of the Most High. In which manners?


Citation:
                    Lesson 3: The Eclipse and the End of Times






Congratulations, dear student!!! Having completed the first two lessons, you were able to accomplish about 30% of the course of Intermediate Pastoral. Let's continue our journey, studying a little more the paths of the Lord.

In this solely lesson we will see the books of the Eclipse and of the End of Times. You will notice that these books are, in its origin, very different from the previous ones. Whereas the book of the Creation and of the Prehistory followed the people of the Most High as a whole, highlighting certainly some relevant characters, as the case of Oane and Aristotle, these two new books are centered in visions.

In the book of Eclipse you will see the vision of Sypous about what will happen to all of us after death. We will follow his route through the Lunar Hell, in all its horror and perversion, moving afterwards to the Solar Paradise, in its sublimity and magnificence. It is here you will better understand the misshapen image that each of the seven sinners who have heard the Creature Without Name have assumed after the destruction of Oanylone, a shape that only reflected the interior of each one, observing also how they dominate over each of their sins.

Regarding the Book of the End of Times, you will observe the vision that Ysupso of Alexandria had about the destiny of man, if this abandons himself to the material pleasures and forgets to love his Creator as well as his peers. You are going to see how the four elements will conjugate together to revolt against the Man, instead of subjugating to his will, destroying all life and all the Creation of the Almighty. However, you will also acknowledge that this destiny is not certain, being certainly able to be avoided if we do not listen the Creature to which Jah did not give name.

Having said that, I trust you now the books of the Eclipse and of the End of Times. May them inspire and be a source of wisdom for you!
- the professor withdraws from his purse the Book of the Eclipse and the Book of the End of Times, delivering them to the student.

After reading carefully the books and having clarified all your doubts, you have a small task to do! This one is smaller than the previous, as a way to compensate you for the hard work you have shown until here.



Citation:
Theoretical Task:

    1. In the Lunar Hell, each one of the 7 Demon Princes controls a specific area. The environment which encircles each one of these areas is intimately related to the nature of the sin atoned there. Explain how each scenario and the description of each Demon Prince is related to their respective sins.

    2. After meeting with Jah, Sypous understood his mission. Which was it?

    3. In the Book of the End of Times, the Most High presents to Ysupso the destiny of men, in case they deviate from the path of Virtue. Being so, if the Almighty loves His Creation, for what reason did He have the men the free will, allowing them to listen the poisonous words of the Nameless Creature?

    4. What was the mission of Aristotle and Christos?

    5. What does a baptism enable? Can a virtuous not baptized have access to the Paradise?



Citation:
                      Lesson 4: The Legacy of Oane






In this our fourth lesson, we are going to give more attention to Oane's Legacy. What did Oane left us of so important? How he could guide the people of the Most High without the help of an institution like the Church? Which were the precepts that endured after his death? These are the type of questions to which we will try to bring light in this lesson.

As we have already seen, Oane can be considered as the patriarch of the Aristotelianism. Was he to which Jah bequeathed the command and guidance of His people, transmitting them the Love of the Almighty and a part of His wisdom. Was also he who found the place where it would to be born the city of Oanylone which, after his death and the consequent deviation of the population towards the perversion of the Nameless Creature, was completely wiped out.

This book is composed of only two texts - one from Oane's authorship, having survived until our days and that was recovered by the Congregation of the Saint Office; and other discovered during the sack of Constantinople in 1204 regarding the character and the teachings of Noam, one of Oane's descendants.

I hand you now the book of the Legacy of Oane, so you can learn more about these teachings so important, which are in the basis of the Aristotelianism
- the teacher removes from his bag the book of the Legacy of Oane, delivering it to the student then.

After the careful reading, I ask you to answer some questions, as has becoming an habit. This is also a smaller task than the ones you are accustomed to, although you shall not neglect the quality of your answers, since this book is extremely important.



Citation:
Theoretical Task:

    1. What is the bond Oane presents us between the Nameless Creature and the Nothing? And how are they linked to Jah?

    2. In how many spheres is the world divided? What constitutes each one of them?

    3. What did Oane invent? And what rules dictate what he invented?

    4. What is the purpose of the Beatitudes?

    5. Why did Noam divide the day into three equal parts?

    6. What is the symbolism of the tree in Noam's dream? For what reason is the tree the most suitable symbol?

    7. In your opinion, which one do you think that has been the most important contribute of Oane and Noam? Justify your answer.


Citation:
                      Lesson 5: The Archangels - Part 1






We have entered in the final stages of our course! The four following lessons are a bit different from what we have seen until here. Although they cover the study of the Book of Virtues, the texts that are going to be analised and its content changes substantially.

This and the next lesson will focus on each one of the seven Archangels. Remember the study of the Prehistory: After the announcement of the destruction of the city of Oanylone, seven virtuous were chosen among the sinner people to help the men regret from their sins. Each one of these seven men represents one of the following Virtues, having stood up in their lives on that same Virtue.

In this specific lesson, we will study the history of three Archangels - Raphaëlla, Michael and Gabriel. Each one of them had a different childhood, each one had a different life and each one felt the call in a very different way: however, were equally called by the Most High to serve Him on His side, so pure was their hearts and so virtuous were their characters.

Dear student, I trust now in your possession the parchments which speak about the life of these three virtuous!
- the professor withdraws from its purse the parchments of the life of Gabriel, de Michael and Raphaëlla, delivering them to the pupil.

Once more, you shall read the parchments and any doubts, you can clarify with me! May these texts be for you example of virtuosity!



Citation:
Theoretical Task:

    1. The Archangel Gabriel shares a relatively close bond with the Demon Prince Leviathan. Although they had lived in the presence of each other, they are opposites. Characterize both, showing how different they are.

    2. What is the Virtue associated to Gabriel? How has he demonstrated it in his life?

    3. Michael lived surrounded of virtue along with his brother Belial. Nevertheless, Michael never allowed himself to succumb to the temptations of the Nameless Creature. Which did you think are the reasons?

    4. Raphaëlla, in opposition of the other Archangels, was not always a believer. Characterize both her phases and what made her change.

    5. If your brother deviate himself from the divine love, why the responsibility to show him is yours?

    6. Based on the testimonies of the 3 Archangels, reflect about your path until here and explain to me how did you put each one of the three virtues in practice, through your actions. In case you have not put any in practice, indicate how can you change that.



Citation:
                      Lesson 6: The Archangels - Part 2






As mentioned in the previous lesson, the lesson number 6 will be an extension of the lesson number 5, covering now the remaining 4 Archangels that were left out - George, Galadrielle, Miguaël and Sylphaël.

As you will have the pleasure of reading, also these four Archangels had different lifes, having felt the divine call on a very particular way. About some of them are known their childhood and life, although about others only their acts and apparitions are known.

The Archangels are all examples of virtuosity. They were the seven who were especially chosen by the Most High to serve in the Sun at His side, such was the purity and kindness of their hearts. May you learn and assimilate their examples!
- the professor takes out from its bag the parchments of the life of Sylphael, Miguaël, George and Galadrielle, delivering them to the student.

I entrust to your guard the scrolls containing the life of the Archangels, so that you should read and answer the following questions! Any questions, you know what you have to do.



Citation:
Theoretical Task:

    1. How the Virtue of Sylphaël - the Pleasure - is not considered a mortal sin? Should not the sobriety be more valued in its detriment?

    2. How was Sylphaël able to detain the possession of the Nameless Creature?

    3. What was the power that was said Miguaël had? In what did this power consist?

    4. Why should we enjoy the material wealth? Only it matters?

    5. Who are the prophets of whom Saint George speaks?

    6. How did Galadrielle show the virtue associated to her?

    7. What did represent the crown of the Nameless Creature?

    8. As in the previous task, I ask you to say how, in your life, you have shown the virtues which represent these four Archangels. In the case you have not practise them, indicate what can you change in your life.


Citation:
                    Lesson 7: The Demon Princes - Part 1






Dear student, we pass now for the other side of the coin - the Demon Princes.

As we saw earlier, these 7 people are the opposites of the Archangels, having been launched by Jah to the Lunar Hell where they have their territories. Are examples of wickedness and of everything that is vicious in the human nature, detaching in their lives by the abuse of the pleasures that the Most High has bequeathed to us.

The Nameless Creature saw in these men potential to deviate the men and impose its maxim of the dominion of the strong over the weak, that ultimately would prove to the Almighty that the species to which He gave the statute of His preferred was not more than a weak and easily corrupted species.

Also this lesson, similarly to the one of the Archangels, is going to be divided in two stages. However, there is a small difference. The demonography of Belial is a document still in the possession of the Congregation of the Saint Office, unfinished. As you can imagine, some of the original documents were in a very bad state and some precious fragments are being recovered and reconstituted to maintain the integrity of the text. The Church has the concern of launch coherent and consistent texts, so we will not have the opportunity to study that demonography.

As the good examples, also the bad ones need to be taught, so we could understand the paths that should be avoided.
- the professor takes out from its purse the scrolls of the life of Lucifer, Leviathan and Beelzebub, delivering them to the student.

Read carefully and pay special attention to their conversion moments by the Nameless Creature! See how much treachery and audacity this had in corrupting the sons of Jah! I deliver you also a small talk, so you could certify that understood the lesson well.



Citation:
Theoretical Task:

    1. The history of Lucifer had two very different moments. Characterize both of them, showing their differences.

    2. What led to Lucifer's disbelief in the Most High?

    3. The history of Leviathan help us to better understand this character that we have already known through the history of Gabriel, taking into account they are closely related. Alluding to Leviathan's childhood, from where do you think this his anger came from?

    4. Why did Leviathan tormented especially Gabriel, having reached the point of killing his father?

    5. Considering that in its childhood Leviathan truly loved Leto, for what reason did he kill him? To whom was his admiration addressed?

    6. Beelzebub, despite being the symbol of Greed, did not start to commit that sin. Which sin did he commit initially, in his youth, when he lived with his brothers and father?

    7. What is the true interest of Beelzebub in not wanting that the inhabitants of Oanylone to leave the city?

    8. Did you also commit any of the 3 sins relative to these Demon Princes? If so, indicate in which ocasions.



Citation:
                    Lesson 8: The Demon Princes - Part 2






Very well! We reached now the eighth and last lesson of this course! It was a hard path but you were able to reach this point, with great effort, perseverance and dedication!

At the end of this lesson, we have finished studying all the first volume of the Book of Virtues. We have been through the Creation, the Prehistory, the Eclipse, the End of Times, the Legacy of Oane, the Archangels and we will finish now with the Demon Princes. All the history before the prophets is found in here. All these themes are important to be studied because, beyond making part of the history of the Aristotelian religion, were these events which marked the coming of Aristotle and Christos, and what made them follow their different journeys. Were the teachings left by Oane and his descendants which allowed Aristotle and Christos to have the necessary basis for the construction of their knowledge.

In this last lesson we will study the demonographies of Satan, Asmodeus and Azazel. All the three are Demon Princes, each one with their sin and with different childhoods - some lived in the simple love and others in great opulence but not loved. Nevertheless, all of them were tempted by the Nameless Creature and all of them allowed to be corrupted, having been their addictions profoundly deep.

I trust you now the three scrolls corresponding to the three Demon Princes, so that you could see how the weakness in faith allows the corruption of the hearts.
- the professor withdraws from its purse the parchments of the life of Satan, Azazel and Asmodeus, handing them to the student.

If you need help or if you have any doubt, you can ask me! And, as always, there is a small task! But do not worry, it is the last one!



Citation:
Theoretical Task:

    1. What the envy and the ambition of Satan seeked to fill?

    2. For what reason did Satan keep Eleanor's pendant? What is the meaning of that act?

    3. At the end of his life, Satan reached the maximum exponent of his desire. What was this exponent?

    4. Do you consider that the lack of knowledge about the Most High and Oane might have had its influence over Azazel? Justify your answer.

    5. The sin which characterized Azazel was the Gluttony. However, beyond that, he also supported the inertia. In which field did he supported that apathy?

    6. Do you consider that the physical condition of Asmodeus triggered his sin? Justify your answer.

    7. For what reason to some of the Demon Princes the Nameless Creatures appeared to tempt them, but to others only appeared after the announcement of the Most High? What do you think was the reason of that difference?

    8. Did you also commit any of the 3 sins relative to these 3 Demon Princes? If so, indicate in which situations.

_________________
His Excellency NReis Ribeiro de Sousa Coutinho | Archbishop of Braga | Vice-Primate of the Kingdom of Portugal | General Secretary of the Roman Registers | Writer of the Saint Office | Translator on Villa San Loyats



Diploma Curso Professoral
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
NReis



Inscrit le: 16 Mai 2012
Messages: 2658
Localisation: Chaves - Kingdom of Portugal

MessagePosté le: Dim Nov 05, 2017 3:49 pm    Sujet du message: Répondre en citant

Tópico trancado. Será movido dentro de 24 horas.
_________________
His Excellency NReis Ribeiro de Sousa Coutinho | Archbishop of Braga | Vice-Primate of the Kingdom of Portugal | General Secretary of the Roman Registers | Writer of the Saint Office | Translator on Villa San Loyats



Diploma Curso Professoral
Revenir en haut de page
Voir le profil de l'utilisateur Envoyer un message privé
Montrer les messages depuis:   
Poster un nouveau sujet   Ce sujet est verrouillé; vous ne pouvez pas éditer les messages ou faire de réponses.    L'Eglise Aristotelicienne Romaine The Roman and Aristotelic Church Index du Forum -> ARCHIVES : Eglises Nationales - National Churches -> Igreja de Portugal - Arquivo da AEP Toutes les heures sont au format GMT + 2 Heures
Page 1 sur 1

 
Sauter vers:  
Vous ne pouvez pas poster de nouveaux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum
Vous ne pouvez pas éditer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas supprimer vos messages dans ce forum
Vous ne pouvez pas voter dans les sondages de ce forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Traduction par : phpBB-fr.com